Chcesz optymalizować swoją stronę samodzielnie ale nie wiesz od czego zacząć? Jakie optymalizacje nie wymagają rozbudowy strony, ingerencji dewelopera czy bardzo specjalistycznej wiedzy? Tego dowiesz się z naszego artykułu.
Zacznijmy od tego, czym w ogóle jest optymalizacja i co może Ci dać. Optymalizacja strony to taka jej edycja, aby była ona chętnie wyświetlana przez Google, po wpisaniu danych słów kluczowych, ważnych dla Twojego biznesu. W internecie co minutę pojawia się 70 nowych domen i powstaje 600 nowych stron internetowych. Co minutę!
W takim gąszczu informacji odpowiednie dostosowanie witryny do wymogów Google jest już koniecznością aby być widocznym w internecie.
Czy można zoptymalizować stronę internetową?
Nie. Stronę można optymalizować, jednak nigdy nie będzie ona całkowicie zoptymalizowana i dostosowana do wymogów Google. Zapytasz dlaczego i za co w takim razie płaci się firmom SEO? Odpowiedź na to pytanie jest prosta choć często jest to niejasne dla wielu osób. Optymalizacja to proces stały z kilku powodów:
- Strony internetowe się rozwijają. Pojawia się nowa oferta, nowy wpis na blogu czy case study, które ma pokazać sukces firmy. Każda taka podstrona powinna być zoptymalizowana od nowa.
- Zmienia się sposób wyszukiwania produktów i usług. Użytkownicy mogą szukać tego samego produktu w różny sposób.
- Zmieniają się algorytmy Google. To co działało rok temu niekoniecznie zadziała dzisiaj, trzeba więc śledzić newsy SEO i na bieżąco optymalizować stronę do nowych wymagań.
- Konkurencja nie śpi. Jeśli znajdziesz się na szczycie wyników wyszukiwań to wiedz, że będziesz na celowniku konkurencji. Będa sprawdzać co sprawiło, że wyświetlasz się przed nimi i będą dążyć do zrobienia tego samego. Jeśli przerwiesz działania SEO to zapewne im się to uda.
Optymalizacje strony, które wykonasz samodzielnie
No ale, od czegoś trzeba przecież zacząć. Dlatego dziś omówimy 5 elementów SEO, nad którymi możesz popracować sam już teraz.
1. Dodanie treści na stronie
Skąd roboty Google wiedzą o czym jest Twoja strona? Informacje o tym w największym stopniu są czerpane z treści na Twojej stronie. Nie ma więc wątpliwości, że treści na stronie są potrzebne. Ważne jednak, aby były one unikalne (nie skopiowane z innej strony i nie powielane w obrębie Twojej domeny) oraz przydatne użytkownikom. Powinny one zawierać słowa kluczowe oraz być odpowiedniej długości.
Gdzie możesz dodać treści na stronie?
- Na stronie głównej – napisz czym się zajmujesz i co oferujesz użytkownikom. Słowa kluczowe, których powinieneś użyć na stronie głównej powinny być ogólne/
- Opis kategorii i produktów – jeśli prowadzisz sklep internetowy to postaraj się, aby każda kategoria i każdy produkt zawierał unikalny opis. W kategoriach używaj słów kluczowych dopasowanych do danej kategorii, a w produktach bardziej szczegółowych fraz typu long – tail, które będa opisywały dany produkt.
- Blog – często na stronach możesz znaleźć blog, który jest doskonałym środkiem do zdobywania widoczności w internecie. Pisz na tematy, które interesują Twoich potencjalnych klientów. Treści które ich zaciekawią sprawią, że będą chętnie powracać po więcej informacji i z większym prawdopodobieństwem skorzystają z Twojej oferty.
2. Słowa kluczowe
O słowach kluczowych przeczytałeś już w poprzednim punkcie więc pewnie podejrzewasz, że są istotne. Słowa kluczowe to frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę w celu znalezienia produktów, usług lub informacji na dany temat.
Skąd wziąć słowa kluczowe? Istnieje wiele narzędzi, które Ci w tym pomogą. Darmowym narzędziem, które może być przydatne, jest Planer Słów Kluczowych Google. Pokaże Ci on ile razy dane słowo jest wpisywane w wyszukiwarkę.
To, co istotne przy tworzeniu treści to zagęszczenie słów kluczowych. Nie możesz przesadzić i przesycić tekstu słowami kluczowymi. Prawidłowe zagęszczenie słów kluczowych w tekście wynosi około 5%.
3. Tytuły, meta opisy
Ważnymi elementami każdej podstrony są tytuł i meta opis. Tytuł wskazuje robotom Google o czym jest strona więc warto w nim zawrzeć słowo kluczowe, które jej dotyczy. Meta opis nie ma większego wpływu na pozycję strony ale wyświetla się razem z tytułem w wynikach wyszukiwania Google. Może on więc zachęcić do wejścia na stronę i zwiększyć CTR.
4. Nagłówki
Nagłówki na stronie są kolejnym elementem, który wskazuje robotom Google o czym ona jest. Oprócz tego porządkują one też tekst dla użytkowników, dzięki czemu łatwiej im się odnaleźć na stronie. Powinno się zastosować odpowiednią strukturę nagłówków poprzez umieszczenie na jednej stronie jednego nagłówka H1, 2 nagłówków H2 itd.
Warto w nich również zastosować słowa kluczowe ale nie można przesadzać. Pamiętaj, żeby nie nakładać atrybutu nagłówka na takie teksty jak: “sprawdź cenę”, “dlaczego nasz produkt jest wyjątkowy?”, “czy mi się to opłaca?”. Takie nagłówki mogą rzeczywiście przyciągnąć uwagę użytkownika ale nie powiedzą nic robotom Google.
5. Grafiki na stronie
Optymalizacja grafik przyniesie kilka korzyści. Po pierwsze może wpłynąć na prędkość ładowania się strony. Zbyt duże grafiki będą spowalniać stronę, co negatywnie wpłynie na doświadczenie użytkowników. Warto więc zwrócić uwagę na wagę zdjęć wgrywanych na stronę.
Kolejnymi elementami do optymalizacji są nazwa pliku oraz opis alternatywny. Odpowiednia optymalizacja tych elementów wpłynie na pozycję strony, na której zawarta jest grafika oraz ułatwi wyświetlanie się zdjęcia w Google Grafika na dane słowa kluczowe.
Nazwa pliku powinna zawierać słowa kluczowe, które muszą być oddzielone znakiem “-” i nie powinny zawierać znaków specjalnych, czyli np: lampa-wiszaca.jpg.
Opis alternatywny powinien być naturalny i może zawierać słowa kluczowe.
Podsumowanie
Opisaliśmy tylko 5 elementów, które mogą wpłynąć na zwiększenie widoczności Twojej strony. Zachęcamy Cię, abyś już od samego początku zwrócił na nie uwagę i wdrażał je stopniowo na swoją stronę. Pamiętaj jednak, że najważniejszy jest użytkownik i to dla niego tworzysz treści i umieszczasz informacje na stronie. Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania nie zapewni Ci zwiększenia sprzedaży jeśli Twój sklep nie będzie odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów. Więcej informacji o tym, jak samodzielnie możesz poprawić widoczność swojej witryny możesz znaleźć na naszym blogu i stronie: delante.pl
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.