Główne wydanie serwisu informacyjnego TVP2 emituje aż o 35% więcej materiałów dotyczących Prawa i Sprawiedliwości niż Platformy Obywatelskiej. Liczba informacji na temat największej partii opozycyjnej jest większa, nawet niż tych dotyczących premiera i rządu – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Taka sytuacja nie zdarzyła się w żadnym z innych analizowanych głównych wydań serwisów informacyjnych najbardziej popularnych polskich telewizji. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów już po raz jedenasty wydał raport „Cztery Stacje”, w którym prezentuje wyniki monitoringu czterech najpopularniejszych serwisów informacyjnych – „Faktów”, „Panoramy”, „Wiadomości” i „Wydarzeń”. Opracowanie dotyczy miesiąca listopada 2009.
Pozostałe redakcje starają się zachować parytet. Różnice są minimalne. Na przykład w „Wydarzeniach” o PO znalazło się o 7,1% materiałów więcej niż o PiS. W „Wiadomościach” i „Faktach” odnotowano odpowiednio 1,5% i 1,3% na korzyść PiS-u.
W listopadzie znacznie rzadziej niż w październiku na świeczniku były tematy polityczne. Mimo tego polityka tradycyjnie była na pierwszym miejscu w klasyfikcji najczęściej podejmowanej tematyki, lecz z mniejszą przewagą. Duży wpływ na to miało przygaśnięcie afery hazardowej i stoczniowej oraz bardzo duża ilość materiałów dotyczących świńskiej grypy – zarówno w Polsce, jak i na Ukrainie. Prócz tego głównymi tematami szczegółowymi w listopadzie okazała się komisja śledcza w sprawie afery hazardowej oraz rocznica obalenia muru berlińskiego.
Jak co miesiąc największą liczbą tematów zajęli się reporterzy „Panoramy”. W listopadzie było ich 312, natomiast od początku stycznia do końca listopada 2009 – 3540, o ponad 650 więcej niż na przykład w „Wydarzeniach”. Drugie miejsce pod względem ilości przygotowanych materiałów zajęły „Wiadomości” – 299. Dziennikarze „Faktów” podjęli 268 spraw, a „Wydarzeń” – 263.
Najbardziej medialnym województwem okazało się mazowieckie oraz lubelskie. Dotyczyło ich odpowiednio 29 i 28 materiałów. Na przeciwnym biegunie znalazły się pomorskie, śląskie oraz lubuskie. Jeżeli chodzi o to ostatnie – listopadowy wynik potwierdza wnioski z raportu „Stolice Regionów” o Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim wydanego w grudniu przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Wynikało z niego, że stolice lubuskiego są najsłabiej obecne w mediach spośród wszystkich miast wojewódzkich w Polsce.
Najwięcej wpadek zanotowały „Wydarzenia”. Niepokoi fakt, że dziennikarze serwisu Polsatu już drugi raz z rzędu zdecydowanie wyprzedzili resztę stawki w tej niechlubnej klasyfikacji. 21 wpadek to zdecydowanie zbyt dużo, mimo iż o trzy mniej, niż w październiku. Zdecydowana większość z nich to problemy techniczne (16). Zdarzyły się ponadto cztery lapsusy językowe oraz jedna wpadka merytoryczna. Druga w tym zestawieniu jest „Panorama”, która zanotowała 11 błędów, o sześć więcej niż w październiku. „Wiadomości” miały ich pięć, natomiast „Fakty” jedynie cztery.
Już po raz drugi obie redakcje Telewizji Publicznej stronią od ironicznych komentarzy. W „Panoramie” za taki został uznany tylko jeden, natomiast w „Wiadomościach” – cztery. Na czele tego zestawienia nieprzerwanie od wakacji znajdują się „Fakty” (21). Najwięcej przygotowuje ich Maciej Mazur. Prócz niego brylują Tomasz Sianecki oraz Paweł Abramowicz.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.