Kaspersky Lab informuje o uzyskaniu patentu dla swojej technologii antyspamowej w Rosji. Technologia ta zapewnia efektywne wykrywanie niechcianych wiadomości w obrazach.
Filtry spamowe nie mają obecnie większych problemów z wykrywaniem spamowych wiadomości tekstowych. Dlatego spamerzy często stosują technologię ukrywania niechcianych wiadomości w obrazach w celu zamaskowania tekstu. Filtrowanie spamu graficznego jest o wiele trudniejsze – zanim filtr antyspamowy będzie mógł określić, czy zawarty w wiadomości tekst jest spamem, musi najpierw wykryć tekst w obrazie. Większość metod wykorzystywanych w celu wykrywania tekstu w obrazach opiera się na maszynowym rozpoznawaniu obrazów. Rozpoznawanie maszynowe wymaga jednak ujednolicenia rozmiaru, stylu i rozmieszczenia symboli. To ograniczenie wykorzystywane jest przez spamerów, którzy celowo zniekształcają i tworzą „szum” w grafice, aby utrudnić wykrywanie.
Technologia firmy Kaspersky Lab została zaprojektowana w celu zapewnienia skutecznego wykrywania tekstu i spamu w obrazach rastrowych bez konieczności stosowania maszynowego rozpoznawania obrazów. Podejście to zapewnia szybkie wykrywanie oraz możliwość rozpoznawania tekstu w prawie każdym języku. Nowa technologia antyspamowa firmy Kaspersky Lab została rozwinięta przez Jewgienija Smirnowa. Federalny Urząd ds. Własności Intelektualnej, Patentów i Znaków Handlowych przyznał jej patent 13 stycznia 2009 roku.
„Z jednej strony nasza nowa metoda całkiem dobrze radzi sobie w wykrywaniu obrazów, które zawierają tekst w niemal każdym języku” – powiedział Jewgienij Smirnow, twórca technologii i menedżer ds. rozwoju technologii antyspamowych w Kaspersky Lab. „Z drugiej strony, nie próbujemy czytać tekstu przy użyciu rozpoznawania maszynowego, dlatego metoda ta ma wystarczająco niskie wymagania dotyczące zasobów, aby mogła być wykorzystana w wysoce wydajnym filtrze spamowym firmy Kaspersky Lab”.
Nowa opatentowana przez Kaspersky Lab technologia opiera się na probabilistycznym i statystycznym podejściu. To, czy obraz zawiera tekst, określa rozmieszczenie graficznych wzorów słów i linii, jak również zawartość liter i słów w tych wzorach. Dzięki wyspecjalizowanym filtrom na system nie mają wpływu elementy „szumu” ani złamania tekstu w obrębie obrazów, natomiast wykorzystanie metody wykrywania wierszy tekstu przeciwdziała stosowanym w spamie graficznym technikom zaciemniania, takim jak zniekształcanie obrazu i obracanie. Nowy system potrafi również skutecznie rozpoznać, czy wykryty tekst jest spamem poprzez porównanie jego sygnatury z zawartymi w bazach danych szablonami spamu.
„Wynalazek ten ma istotne znaczenie dla branży antyspamowej” – powiedział Nadieżda Kaszenko, menedżer ds. praw patentowych w firmie Kaspersky Lab. „Warto wspomnieć, że istnieje wiele różnych technologii wykrywania spamowych wiadomości tekstowych, ale bardzo niewiele rozwiązań rozpoznaje spamową wiadomość tekstową w obrazie. Rozwiązania te są bardzo skomplikowane i nieefektywne, ponieważ najpierw muszą znaleźć tekst w obrazie, a dopiero później zdecydować, czy to spam. Metoda Jewgienija Smirnowa jest unikatowa. Jest to technologia nowej generacji, dlatego mogliśmy wystąpić o przyznanie jej prawa patentowego”.
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.