PBI i Gemius pracują nad pomiarem multimediów

Opublikowano: 14 lipca 2016. Kategoria: Rynek. Tagi:

Partnerzy badania Gemius/PBI rozpoczęli prace nad uruchomieniem pomiaru treści wideo i audio. Obydwie firmy zapraszają wydawców do przystąpienia do pomiaru.  Jeśli wydawcy chcą pojawić się już w październikowych wynikach badania, powinni zakończyć proces skryptowania do 31 sierpnia tego roku.

logo-PBI_duzeZgodnie z zapowiedziami, PBI i Gemius rozpoczęły wdrożenie kolejnej funkcjonalności badania Gemius/PBI, tj. pomiar multimediów. Firmy udostępniły wydawcom dokumentację implementacji pomiaru. Zawiera ona informacje, jak poprawnie oskryptować playery, treści audio i wideo oraz jak je skategoryzować.

Wydawcy, którzy chcą mierzyć treści wideo i audio, muszą także przystąpić do audytu site-centric, oferowanego przez firmę Gemius w ramach badania Gemius/PBI. Wyniki pomiaru będą prezentowane w aplikacji gemiusExplorer. Ponadto wydawca otrzyma dostęp do interfejsu gemiusPrism, w którym część wskaźników dla multimediów będzie widoczna tylko dla niego.

Uruchomienie pomiaru treści wideo i audio w badaniu Gemius/PBI umożliwi wydawcom pokazanie potencjału tych treści niezależnie od platformy (PC, mobile) oraz niezależnie od formy dystrybucji (player w stronie www, aplikacja desktopowa lub mobilna). Wyniki będą opisywane takimi wskaźnikami jak np. liczba użytkowników, liczba i czas odtworzeń. Dodatkowo będzie można analizować profile demograficzne widzów i słuchaczy.

Pełna dokumentacja dla wydawców znajduje się pod adresem: pbi.org.pl/badanie/modul-stream.

Po raz pierwszy dane dotyczące multimediów pojawią w wynikach badania Gemius/PBI za październik 2016. Aby treści danego wydawcy były widoczne w wynikach październikowych, jego odtwarzacze powinny zostać prawidłowo oskryptowane i przetestowane do końca sierpnia 2016.

Dawid ZarazińskiPBI i Gemius pracują nad pomiarem multimediów

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.