PBI i Gemius zawarły długoterminową umowę

Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i firma badawcza Gemius S.A. zawarły długoterminową umowę o współpracy w zakresie realizacji badania tworzącego standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce. Badanie o nazwie 'Megapanel PBI/Gemius’ jest pierwszym projektem badawczym obejmującym wszystkie witryny internetowe, z których korzystają polscy użytkownicy i najpopularniejsze aplikacje internetowe.

Unikalna metodologia badania Megapanel PBI/Gemius jest efektem prac koncepcyjnych, badawczych i analitycznych wspólnego zespołu roboczego PBI i Gemius. Celem prowadzonych od wielu miesięcy prac było opracowanie rzetelnych metod pomiaru charakterystyk obrazujących korzystanie z witryn i aplikacji internetowych oraz określania liczby i profilu użytkowników tych witryn i aplikacji. Będąca wynikiem prac metodologia poddana została konsultacjom z nie zrzeszonymi w PBI głównymi polskimi sieciami reklamowymi, zyskując także ich aprobatę.

'Jest to przełom dla polskiego rynku internetowego i wspólny sukces całej polskiej branży internetowej.’ – mówi Marcin Pery, Wiceprezes Gemius S.A. – 'Dzięki badaniu Megapanel PBI/Gemius Internet zyska większą wiarygodność wśród reklamodawców, agencji reklamowych i domów mediowych jako medium reklamowe. Wzrośnie też zaufanie inwestorów i firm, których działalność będzie lub jest związana z globalną siecią, do Internetu jako kanału komunikacji z potencjalnymi klientami. Z chwilą podpisania umowy standard badań oglądalności polskiego Internetu stał się faktem’.

Megapanel PBI/Gemius jest badaniem oglądalności typu Reach/Frequency i polega na stworzeniu i utrzymaniu panelu polskich użytkowników Internetu (tzw. badanie user-centric). Badanie rozpoczyna się wypełnieniem ankiet rekrutacyjnych na wybranych metodą losowania systematycznego komputerach użytkowników Internetu oraz pobraniem i zainstalowaniem programu netPanel. Program ten zbiera i przekazuje do firmy badawczej informacje o adresach stron internetowych, na które wchodzi użytkownik oraz o czasie korzystania z Internetu. Internauci biorący udział w panelu są reprezentatywną miniaturą całej polskiej społeczności internetowej. W badaniu uczestniczy w chwili obecnej około 20 tys. panelistów-internautów i jest to prawdopodobnie największy panel badawczy na rynku polskim. Zebrane dane panelowe są dodatkowo audytowane badaniem typu site-centric.

Megapanel PBI/Gemius zastąpi badanie gemiusAudience. W zgodnej ocenie zrzeszonych w PBI firm i przedstawicieli firmy Gemius, wyniki badania Megapanel PBI/Gemius już wkrótce staną się główną podstawą określania oglądalności witryn i aplikacji z nieosiągalną do tej pory precyzją. Pomiar dostarczać będzie reklamodawcom informacji stanowiących bazę do planowania i optymalizacji kampanii reklamowych online. Pierwsze oficjalne wyniki badania Megapanel PBI/Gemius zostaną zaprezentowane przed końcem bieżącego roku.

'Do tej pory nie było na rynku twardych danych o wszystkich witrynach i aplikacjach internetowych używanych przez polskich internautów, na podstawie których można było podejmować efektywne decyzje biznesowe. Standard badań Internetu to jedyna droga do dynamicznego rozwoju tego rynku, wyrażającego się przenoszeniem większej części budżetów na reklamę online. Z pewnością zyska na tym cała branża internetowa.’ – komentuje Wojciech Guzik, Prezes Zarządu PBI – 'Podpisanie umowy stanowi początek aktywnej i bardziej otwartej działalności PBI, mającej na celu upowszechnienie standardu badań polskiej sieci, rozwój pozostałych obszarów badań dotyczących Internetu oraz promocję Internetu jako medium reklamowego.’

http://www.pbi.org.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top