PBI i GG – bez szans na porozumienie?

Opublikowano: 26 marca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Trwa spór o Megapanel, prezentujemy stanowisko GG Network dotyczące zmiany prezentacji danych przez PBI.

Przypomnijmy, że ostatni Megapanel i zmiany w nim wprowadzone (Zmiany w Megapanelu), właściwie dzieli firmy na „te lepsze”, które płacą za audyt site-centric i „te gorsze” nieobjęte audytem. Od jakiegoś czasu trwa gorąca dyskusja na temat wiarygodności badania, a tego typu posunięcia musiały rozgrzać ją jeszcze bardziej.

Poniżej prezentujemy oświadczenie GG Network odnośnie usunięcia wskaźnika Real Users:

Stanowisko GG Network w sprawie zmian prezentacji danych przez Polskie Badania Internetu:

Usunięcie wskaźnika Real Users w odniesieniu do  aplikacji jest wymierzone w GG Network.

Zmiany w publikacji wyników wprowadzone przez spółkę PBI, to kolejny fakt dowodzący konieczności utworzenia alternatywnego standardu badawczego polskiego Internetu. Sposób przeliczania danych jest całkowicie kontrolowany przez zaledwie 5-ciu wydawców, którzy najwyraźniej postanowili już nawet zaprzestać stwarzania pozorów obiektywizmu. Usunięcie wskaźnika Real Users w odniesieniu do aplikacji jest wymierzone w GG Network. Jest to kolejna próba pomniejszenia wartości reklamowej najbardziej popularnego komunikatora w polskim Internecie, z którego korzysta ponad 5 milionów internautów dziennie. Dotychczas PBI między innymi manipulowało liczbą użytkowników Gadu-Gadu, ukrywało liczbę generowanych przez nich odsłon albo odmawiało podawania czasu spędzanego na aktywnym korzystaniu z aplikacji. Teraz PBI próbuje przekonać reklamodawców, że reklama w komunikatorze dociera do programu a nie do użytkownika. Zapomina jednak że komunikator jest właśnie przez użytkowników używany do komunikacji.

Kluczowy w zaistniałej sytuacji jest fakt, że GG Network jest aktywnym uczestnikiem inicjatywy, która konsekwentnie dąży do utworzenia otwartego i transparentnego pomiaru Internetu uwzględniającego interesy wszystkich podmiotów kształtujących rzeczywistość wirtualną w Polsce. W skład inicjatywy wchodzi 25-ciu wydawców a jej działania wprost podważają sens istnienia PBI.

Zdaniem Krzysztofa Łady – dyrektora Biura Reklamy GG Network „PBI od dawna stało nad merytoryczną przepaścią a teraz uczyniło istotny krok naprzód. Teraz już chyba nikt nie powinien mieć wątpliwości co do intencji działania tej firmy.”

www.gadu-gadu.pl

Hanna LaskowskaPBI i GG – bez szans na porozumienie?

Podziel się!

O autorze

hania