PBI i IAB Polska debatują nad jednoźródłowym badaniem mediów

Opublikowano: 5 kwietnia 2019. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

PBI w porozumieniu z IAB Polska wznawia działalność Rady Rynku jako przedstawiciela rynku online w zakresie pomiaru jednoźródłowego i poprowadzi bezpośrednią komunikację z KRRiT.

Polskie Badania Internetu (PBI) i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska (IAB Polska) zorganizowały spotkanie przedstawicieli rynku online. Głównym tematem spotkania było wyłonienie reprezentacji rynku, która skonsultuje projekt jednoźródłowego badania mediów organizowanego przez KRRiT. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele 28 przedsiębiorstw zrzeszonych w obu organizacjach, w tym największych wydawców.

Podczas spotkania ustalono, że przedstawiciele rynku online skupią się w Radzie Rynku, statutowym ciele doradczym PBI, którego działalność zostaje tym samym wznowiona. Radę utworzą przedstawiciele PBI, IAB Polska oraz zainteresowani przedstawiciele rynku online. Rada Rynku będzie konsultować propozycje KRRiT w zakresie pomiaru jednoźródłowego, by wypracowywać wspólne stanowisko środowiska online. Z kolei przewodniczący Rady Rynku i zarazem prezes PBI, Paweł Laskowski, skoordynuje komunikację pomiędzy Radą Rynku a KRRiT oraz pozostałymi organizacjami zaangażowanymi w proces (m.in. SAR i powstającej organizacji nadawców telewizyjnych).

Rada Rynku będzie również pełnić rolę doradczą w zakresie pomiaru widowni internetowej prowadzonego przez Polskie Badania Internetu/Gemius i rekomendować dalsze kierunki rozwoju tego badania.

Kolejne kroki, które podejmą PBI i IAB Polska, to wypracowanie struktury Rady Rynku i rozszerzenie jej w taki sposób, aby stanowiła pełną reprezentację rynku online w Polsce. Podmioty zainteresowane udziałem w Radzie Rynku proszone są o kontakt pod adresem e-mail biuro@pbi.org.pl.

Dawid ZarazińskiPBI i IAB Polska debatują nad jednoźródłowym badaniem mediów

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.