PBI prezentuje efekty konsultacji branżowych

PBI zaprezentowało oczekiwania branży wobec badania polskiego internetu. Dokument stanowi efekt prac sześciu grup roboczych, utworzonych i działających w ramach konsultacji branżowych nad najlepszym dla rynku badaniem internetu w Polsce.

Rezultatem konsultacji jest podsumowanie prac sześciu grup roboczych, zaprezentowane przez Prezesa Zarządu PBI – Andrzeja Garapicha, podczas dorocznego Forum IAB. W dokumencie zebrano i uporządkowano oczekiwania przedstawione przez wydawców, reklamodawców, domów mediowych oraz organizacji branżowych wobec badania polskiego internetu.

Wśród postulatów sformułowanych przez grupy konsultacyjne znalazły się między innymi:
– objęcie badaniem nowych obszarów, jak mobile, streaming, poczty on-line etc.,
– porównywalność wyników badania internetu z badaniami innych mediów,
– przyśpieszenie publikacji wyników,
– prezentowanie obok danych miesięcznych także danych tygodniowych i dziennych.

PBI prezentuje efekty konsultacji branżowych 1– Cieszymy się, że w konsultacjach branżowych PBI wzięły udział wszystkie znaczące firmy branży interaktywnej, reklamodawcy, domy mediowe, wydawcy internetowi, organizacje branżowe. Wynik konsultacji stanowi zapis samych potrzeb branży i jest milowym krokiem w rozwoju badania internetu w Polsce. Nie jest to jednak gotowy opis przyszłego badania. To, na ile owe potrzeby zostaną faktycznie zaspokojone, zależy od szeregu elementów, takich jak względy techniczne i metodologiczne oraz możliwości finansowe PBI
– mówi Andrzej Garapich, Prezes Zarządu PBI.

Zgodnie z zapowiedziami PBI dopuszcza zarówno reorganizację obecnego badania, jak i ogłoszenie przetargu na nowe. Ostateczna decyzja na ten temat zostanie podjęta w poszerzonym gronie wspólników. Rozmowy na ten temat są finalizowane.

Dokument (pdf) z pełną prezentacją oczekiwań branży jest dostępny na stronie PBI: pod tym linkiem

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top