– To najlepszy prezent, jakiego mogliśmy sobie życzyć od naszych użytkowników – mówi Maciej Oppeln- Bronikowski, dyrektor operacyjny Allegro. W grudniu ten największy w Polsce portal aukcyjny obchodzi piąte urodziny.
Wszystko zaczęło się w pewien grudniowy piątek 1999 roku. Trzech zapaleńców z Poznania, z charyzmatycznym Holendrem na czele uruchomiła mały portal aukcyjny. Nazwali go Allegro, bo chcieli kojarzyć się z szybkością działania. Początkowo użytkownicy podchodzili do serwisu z dystansem. Jednak nagle zaczęli się lawinowo rejestrować i tak jest do dziś. Mimo, że serwis nie był w tym czasie intensywnie reklamowany. Informacja o powstaniu pierwszego, polskiego serwisu aukcyjnego trafiała do przyszłych użytkowników najczęściej pocztą pantoflową.
Co się zmieniło przez te pięć lat? – Bardzo wiele – tłumaczy Tomasz Dudziak, dyrektor Techniczny serwisu – Na początku Allegro było małą, zajmującą piwnicę bez okien, poznańską firmą. Po roku działania przenieśliśmy się do dwu pokojowego mieszkania. Dziś to profesjonalne przedsiębiorstwo z branży IT zatrudniające ponad 60 pracowników.
Pozycja Allegro jako lidera na polskim rynku aukcji internetowych jest już od dawna niekwestionowana. Z badań OBOP-u wynika, że z Allegro korzysta 43 procent respondentów. Marka Allegro jest tak znana polskim internautom, że ustępuje tylko dwóm portalom. – Jednak to, co przyniósł listopad jest naprawdę wspaniałym prezentem od
Internautów – mówi Maciej Oppeln- Bronikowski. – To był po prostu miesiąc rekordów- dodaje.
Po pierwsze, po raz kolejny znacząco powiększyła się społeczność Allegro. W listopadzie portalowi przybyło 115 tysięcy nowych kont użytkowników. Dziś jest ich ponad 2,5 miliona. Po raz pierwszy w historii portalu na jego stronach wystawiono ponad 2 miliony przedmiotów na sprzedaż. I to tylko w ciągu jednego miesiąca. Połowa z nich zmieniła też w listopadzie właściciela. Dzięki temu obrót na Allegro w ubiegłym miesiącu wyniósł ponad 89 milionów złotych.
Oznacza to, że od ubiegłorocznych urodzin wszystkie liczby uległy podwojeniu. – Nie osiągnęlibyśmy takiego sukcesu, bez Społeczności Allegro, bo przy takiej ilości zarejestrowanych użytkowników mówimy już o społeczności. Łatwo można to zaobserwować podczas organizowanych co roku Spotkań Allegro. W tym roku odwiedziło nas w Poznaniu pół tysiąca użytkowników- mówi Bartek Szambelan, rzecznik prasowy serwisu
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.