Piksel Facebooka – bezpłatna furtka do zwiększenia sprzedaży

Piksel Facebooka to rozwiązanie pozwalające na utworzenie połączenia pomiędzy stroną internetową i systemem reklamowym.

Piksel Facebooka - bezpłatna furtka do zwiększenia sprzedaży 1

Brzmiąca nieco tajemniczo nazwa w gruncie rzeczy oznacza po prostu kod służący do śledzenia zachowań użytkowników odwiedzających witrynę. 

A skoro poruszyliśmy już wątek śledzenia, należałoby zaznaczyć, że cały proces odbywa się w pełnej anonimizacji. Tym samym, informacje przekazywane ze strony internetowej do narzędzia reklamowego nie pozwalają na identyfikację i przypisanie poszczególnych zachowań do konkretnych osób.

Dlaczego Piksel jest tak istotny?

Piksel Facebooka wiąże się z zaawansowanymi możliwościami dla reklamodawców. Oznacza to, że jeśli promujesz swoją markę w sieci, wdrożenie Piksela może pozwolić na to, by w znaczący sposób wpłynąć na charakter, specyfikę, a przede wszystkim na wyniki działań. I analogicznie – strony internetowe, na których nie zaimplementowano kodu śledzącego, tracą szanse na skuteczniejsze docieranie do potencjalnych klientów. Warto wspomnieć również o tym, że Piksel pozwala na gromadzenie danych nawet do 365 dni. Oznacza to, że nawet nie prowadząc kampanii reklamowych w systemie Facebook Ads w danym momencie, posiadanie “wpiętego Piksela” może stale pracować i w rezultacie umożliwić sprawny start w przyszłości.

W przypadku niektórych biznesów, dysponowanie tego typu informacjami na temat odwiedzin strony internetowej może realnie wpływać na rentowność organizacji.

Jakie dane gromadzi Piksel?

Piksel Facebooka to standard w przypadku sklepów internetowych. W przypadku e-commerce warto kierować się zasadą – im wcześniej, tym lepiej i wdrożyć Piksel zaraz po uruchomieniu sklepu.

Wdrożenie kodu umożliwia gromadzenie informacji na temat tzw. zdarzeń, czyli różnych zachowań użytkowników. Standardowo, są to przede wszystkim: 

– wyświetlanie zawartości (czyli np. wejście na stronę produktu),
– dodanie do koszyka,
– zainicjowanie przejścia do kasy,
– dodanie do listy życzeń,
– dokonanie zakupu, 
– pozyskiwanie kontaktów,
– dodanie informacji o płatności,
– ukończenie rejestracji,
– wyszukiwanie.

Dzięki przetworzeniu tych informacji, reklamodawcy zyskują możliwość segmentowania grup odbiorców i precyzyjnego targetowania materiałów reklamowych. Oznacza to na przykład możliwość wyświetlenia reklamy osobom, które dodały produkt do koszyka, ale nie dokonały zakupu. 

Jeżeli chcesz poznać więcej informacji na temat Piksela Facebooka oraz zainstalować go w swojej witrynie, przeczytaj publikację: https://tigers.pl/bazawiedzy/articles/piksel-facebooka-jak-zainstalowac  

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top