Kilka dni temu serwis społecznościowy PINO.pl miał oficjalnie zaistnieć w sieci, jednak wszystkich odwiedzających stronę www.pino.pl jeszcze dziś witała znajoma plansza informująca, iż „Premiera serwisu Pino.pl już wkrótce”. Ostatni wpis w firmowym blogu też pochodził z dnia, na który był przewidziany start. Było cicho, głucho, i „jak w polskim filmie” – nic się nie dzało. Było… gdyż serwis – w wersji beta – w końcu ruszył!
Dla wszystkich oczekujących na start PINO dobra wiadomość: serwis w końcu wystartował.
O nowym projekcie CR Media słychać było już od dawna. Pod koniec października ruszył Blog Pino.pl mający przedstawiać pracę nad projektem oraz jego założenia, chwilę potem rozpoczęły się beta testy serwisu.
PINO.pl to serwis społecznościowy w duchu Web 2.0. Celem dla jego twórców jest stworzenie miejsca, które poprzez jeden serwis www.pino.pl, da użytkownikom dostęp do stowarzyszonych w projekcie serwisów. W obecnej chwili wiadomo, że będą to serwisy: Patrz.pl, IThink.pl, Prv.pl, Osobie.pl, jednak ich liczba ma się jeszcze powiększyć. Jeszcze kilka dni temu wśród tych serwisów był wymieniany Blog.pl (serwis z blogami) jednak nie jest to już chyba aktualne.
iThink to serwis dziennikarstwa obywatelskiego, nie ma w nim wiadomości profesjonalnych serwisów informacyjnych takich jak PAP, czy Reuters, to użytkownicy sami decydują, o czym należy pisać i co warto przeczytać. Z kolei serwis społecznościowy osobie.pl pozwala zaprezentować siebie innym użytkownikom. Za jego pomocą można nawiązać nowe kontakty lub odnowić stare, rozwijać zainteresowania, dyskutować. PRV.PL oferuje bezpłatny hosting i możliwość stworzenie swojej własnej witryny internetowej. Kolejny to Patrz.pl, serwis z plikami wideo i audio.
Wszystkie te serwisy łączy ze sobą to, że opierają się na treściach tworzonych przez samych użytkowników. Dzięki ich połączeniu internauta zyskuje sporą ilość funkcjonalności zebranych w jednym miejscu, a co najważniejsze z bardzo prostym dostępem dzięki tzw. Paszportowi (wirtualnej wizytówce). Jest on chyba jedną z podstawowych zalet serwisu gdyż dzięki niemu użytkownik używając jednego tylko loginu i hasła będzie mieć dostęp do wszystkich serwisów PINO.pl.
„Dostrzegamy potencjał Internautów i chcemy dać im możliwość totalnej ekspresji. Dotychczasowi użytkownicy kilku serwisów otrzymują z dnia na dzień cały zestaw nowych możliwości. Nowi użytkownicy, dzięki zaprojektowaniu swojego paszportu będą mogli dołączyć do społeczności PINO, która daje im pełną swobodę. Dla nas najważniejszy jest użytkownik, to on decyduje o tym, czym będzie PINO i jak będzie się rozwijać” – tłumaczy Rafał Janik, twórca iThink.pl i współkoordynator projektu PINO.pl.
W przyszłości PINO ma oferować kolejne funkcjonalności m.in. telewizję internetową, porównywarkę produktów, e-radio, komunikator i pocztę elektroniczną.
„Chcemy w jednym miejscu dać naszym użytkownikom wszystko to, czego szukają w sieci” – mówi Marek Rusiecki z CR Media Consulting, koordynujący prace nad projektem.
Serwis ma się utrzymywać głównie dzięki reklamom, a rentowność planuje osiągnąć jeszcze w tym roku. Co do oglądalności, to plany też są ambitne: serwis ma osiągnąć jeszcze w grudniu 2007 roku 8 mln użytkowników (z czego 2 mln zarejestrowanych).
Premiera strony była pierwotnie planowana na jesień, później pojawiła się oficjalna już data startu 14.12.2006. Portal miał zostać uroczyście uruchomiony w trakcie konferencji prasowej. Konferencja się odbyła, ale serwis nie wystartował.
Dziś 19 grudnia, prawie tydzień od obiecywanego startu nad projektem PINO.pl powoli zaczynała zapadać cisza. Milczało samo – jeszcze do niedawna bardzo aktywne medialnie – PINO, cichły też powoli dyskusje dotyczące startu projektu. Wielu przestało już wierzyć, że serwis ukaże się przed Świętami, a jednak w końcu ruszył. Pozostaje pytanie czy na zamieszaniu wokół startu serwis biznesowo straci czy wręcz przeciwnie?
Szanse na sukces? Pewnie nie będzie tak łatwo, bo zamierzenia są dość ambitne. Ale nie przesądzajmy, w końcu CR Media to mocny gracz, a w najbliższym czasie emocje opadną i wszyscy zapomną o – jak by na to nie patrzeć – nie do końca udanym starcie. Teraz wszystko w rękach twórców albo raczej jak na WEB 2.0. przystało użytkowników…
Wpisy promowane
- Co robić, aby się nie wypalić, pracując wiele lat w jednej firmie?Wieloletnia praca w jednej firmie najczęściej na tym samym stanowisku może prowadzić do wypalenia, wskutek czego stracisz cały zapał do ...
- Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej. Metody.Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej (firmy jednoosobowej) bazuje na tych samych metodach, które stosuje się w wycenie innych podmiotów biznesowych. Wycena ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.