YouTube wprowadzi płatne kanały wideo. Nowa forma zarabiania na materiałach premium pojawić ma się w drugim kwartale tego roku.
Jak donosi AdAge, YouTube zaprosiła małą grupę wydawców do testowej współpracy. Przygotować mają propozycję kanałów, które będą płatne dla użytkowników – od jednego do pięciu dolarów miesięcznie. Rozważany jest zarówno model płatnych odcinków, jak i płatny dostęp do całych katalogów treści oraz wydarzeń na żywo np. koncertów czy rozgrywek sportowych.
Nie mamy informacji, które kanały mogą zdecydować się na taką współpracę w pierwszej kolejności. Analitycy wskazują jednak na takich wydawców jak Machinima, Maker Studios czy Fullscreen. Pierwsze płatne treści pojawić mają się już w drugim kwartale tego roku.
A co z podziałem zysków? Choć brakuje szczegółów, źródła AdAge przekonują, że podział ma być podobny do tego, jaki stosowany jest w przypadku reklam na YouTube. Kształtować ma się na poziomie 45 do 55. Co ciekawe, wydawcy będą mogli umieszczać reklamy także w płatnych materiałach.
Jeśli plany się potwierdzą, co wydaje się wysoko prawdopodobne, będzie to kolejny krok na drodze do „profesjonalizacji” YouTube. Właściciele chcą by ich serwis był nie tylko kojarzony ze śmiesznymi/głupimi amatorskimi filmikami, ale również z profesjonalnymi treściami – w ten sposób konkurować chcą przede wszystkim z tradycyjnymi stacjami telewizyjnymi.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.