Play ma plan na „smartfonizację”; Kuba Wojewódzki twarzą kampanii [wideo]

Opublikowano: 8 sierpnia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Firma Play uruchamia program pod nazwą „Testuj Smartfona”. W jego ramach każdy zainteresowany będzie miał możliwość przetestowania smartfona firmy Huawei przez 14 dni. Twarzą kampanii reklamowej akcji jest Kuba Wojewódzki.

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej przedstawiciele firmy Play zaprezentowali założenia akcji „Testuj Smartfona”, której celem jest przełamanie barier powstrzymujących Polaków w korzystaniu z zaawansowanych telefonów. Chodzi głównie o przeświadczenie o wysokim koszcie użytkowania, braku potrzeby oraz nieznajomości obsługi takich urządzeń.

Rozszerzając swoją wiedzę na temat opinii o smartfonach w polskim społeczeństwie, okazało się, że Polacy uważają, że mając komputer w domu i w pracy nie potrzebują dodatkowo smartfonów oraz działającego w nim stale internetu. Mówią też, że nie wiedzą, ile kosztuje transmisja danych, która jest niezbędna, by z internetu w komórce korzystać. Poza tym twierdzą, że całość zagadnienia jest dla nich zbyt skomplikowana i gubią się w większości pojęć technologicznych – tłumaczą przedstawiciele operatora.

Play ma plan na „smartfonizację”; Kuba Wojewódzki twarzą kampanii [wideo] 1„Testuj Smartfona” ma pokazać, że korzystanie z zaawansowanych telefonów pozwala na zburzenie tego typu stereotypów. Do końca 2011 roku Play chce przekazać testowe smartfony nawet 150 tys. Polaków – nazywając projekt „smartfonizacją”. Każdy chętny może na 14 dni otrzymać telefon Huawei Ideos U8500 z systemem Android i bez zobowiązań testować jego możliwości.

Aby wziąć udział w akcji należy zarejestrować się na stronie www.testujsmartfona.pl. Po wstępnej weryfikacji, przyszły tester dokona wyboru najdogodniejszego salonu Play i terminu odbioru urządzenia. Wraz z telefonem otrzyma kartę SIM ze specjalną ofertą Play Fresh. Znajdzie się na niej pakiet 1GB danych do swobodnego wykorzystania. Po 14 dniach, tester zwróci telefon do tego samego salonu Play. Tester może zatrzymać kartę SIM, z którą testował telefon i doładować ją w dowolny sposób, tak jak przy doładowaniu ofert Play Fresh.

Chcemy, by testerzy smartfonów sami spróbowali złamać swój opór przed nowinkami technologicznymi. Dlatego też, każdy tester dobrowolnie będzie mógł wziąć udział w zabawie, której celem jest wypełnienie prostych zadań z obsługi telefonu z Androidem. Jeśli zbiorą dostateczną liczbę punktów, po zakończeniu programu będą mogli otrzymać od Play drobny upominek. Ale dla nich, i tak najważniejszą nagrodą będzie wiedza, którą posiedli w czasie testów smartfona – informują przedstawiciele operatora.

Serwis rejestracyjny znajdujący się pod adresem www.testujsmartfona.pl umożliwia przesyłanie zgłoszeń od 8 sierpnia, a pierwszych testerów Play zaprosi do swoich salonów 19 sierpnia. Do programu mogą się zgłaszać osoby pełnoletnie, posiadające numer PESEL, zarówno dotychczasowy klienci sieci, jak i klienci innych operatorów telefonii komórkowej.

Akcja wspierana jest kampanią promocyjną. Twarzą programu jest dziennikarz, satyryk, felietonista oraz showman Kuba Wojewódzki. Zbudowana na kontraście oraz utrzymana w konwencji wywiadu kampania, budować ma „przyjazny klimat wokół Play, operatora najlepszej wg UKE sieci 4G w Polsce oraz smartfonów”, zachęcając przy tym do rejestracji na specjalnej stronie. Kampania pojawi się w mediach 10 sierpnia.

Udział Kuby Wojewódzkiego wzbudził pytania o wysokość jego wynagrodzenia. Dziennikarz, oprócz epizodu z innym operatorem sprzed kilku lat, nie brał udziału w działaniach reklamowych. Na konferencji przekonywał, że oferta Play była po prostu najlepsza.

W swojej pracy cenię profesjonalizm, profesjonalizm i jeszcze raz wielkie pieniądze – żartował Kuba Wojewódzki. Dodał, że otrzymywał w ostatnim czasie oferty z branży motoryzacyjnej, finansowej czy spożywczej, ale to Play przedstawiło najlepsze warunki. Nie chodzi tylko o pieniądze. Jest mi po drodze ze wszystkimi akcjami, które służą gadaniu – mówił.

Dawid ZarazińskiPlay ma plan na „smartfonizację”; Kuba Wojewódzki twarzą kampanii [wideo]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.