PlayBook – biznesowy konkurent iPad’a

Opublikowano: 28 września 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Podczas odbywającej się właśnie w San Francisco konferencji DevCon, Mike Lazaridis jeden z szefów firmy Research in Motion, odpowiedzialnej za markę BlackBerry przedstawił oczekiwany model tabletu o nazwie PlayBook.

PlayBook ma być odpowiedzią RIM na rosnącą popularność tabletów, zwłaszcza iPad’a firmy Apple. Lazaridis opisywał urządzenie jako „pierwszy profesjonalny tablet”, podłączony do „pełnej sieci”, co było aluzją do wsparcia technologii Flash, którego nie zapewnia iPad.

PlayBook - biznesowy konkurent iPad’a 1Przyjrzyjmy się specyfikacji PlayBook’a. Przede wszystkim nie będzie miał modułu sieci komórkowej, ale będzie można połączyć się z nią za pomocą sparowanego telefonu BlackBerry. RIM planuje w przyszłości wersje obsługujące sieci 3G i 4G, ale nie należy spodziewać się by pojawiły się w najbliższym okresie.

Tablet działać będzie na zupełnie nowym systemie operacyjnym stworzonym przez firmę QNX, którą RIM przejął na początku tego roku. Wyposażony będzie w 7-calowy ekran dotykowy o rozdzielczości 1024×600, 1 GHz procesor, 1 GB pamięci RAM, dwie kamery (przednia – 3 MP, tylna – 5 MP) dające możliwość nagrywania filmów HD. Odtwarzać będzie pliki wideo 1080p HD Video, H.264, MPEG, DivX, WMV oraz audio: MP3, AAC, WMA. Tablet będzie miał łącze HDMI, moduł Wi-Fi oraz Bluetooth w wersji 2.1. System operacyjny wspierać będzie takie technologie jak: WebKit/HTML-5, Adobe Flash Player 10.1, Adobe Mobile AIR, Adobe Reader, POSIX, OpenGL, Java.

Tablet ma pojawić się na rynku amerykańskim na początku przyszłego roku. Nie wiadomo nic na temat cen oraz jego międzynarodowej dostępności. Poniżej prezentujemy wideo zapowiedź urządzenia. Jak się Państwu podoba?

http://www.youtube.com/watch?v=eAaez_4m9mQ

Dawid ZarazińskiPlayBook – biznesowy konkurent iPad’a

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.