Poczta Polska: wzrost obsługi paczek i przesyłek kurierskich o 19%

Opublikowano: 31 stycznia 2020. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

W porównaniu z 2018 rokiem, liczba obsłużonych przez Pocztę Polską paczek i przesyłek kurierskich wzrosła o blisko 19%. Jednocześnie klienci wysłali o 9% mniej listów. Poczta Polska spodziewa się, że w 2020 e-commerce nadal będzie się dynamicznie rozwijać. 

W ubiegłym roku przychody z obsługi paczek i przesyłek kurierskich wyniosły 1,05 mld złotych. Wzrost liczby obsługiwanych przesyłek na poziomie 18,6% to wynik o kilka punktów procentowych powyżej rynku. Rozwój e-commerce bardzo pozytywnie wpływa na usługi KEP i wiele innych segmentów polskiej gospodarki mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska: wzrost obsługi paczek i przesyłek kurierskich o 19% 1

Wysoki wynik to w dużej mierze zasługa rekordowego szczytu przedświątecznego, który rozpoczął się już na początku listopada. W porównaniu z rokiem 2018, w ostatnim przedświątecznym tygodniu Poczta obsłużyła o 40% paczek więcej.

Poczta, przygotowując się do obsługi rosnącej liczby przesyłek, powiększyła w 2019 roku powierzchnię sortowni o 23 tys. m2, a do obsługi w szczycie przedświątecznym zatrudniła dodatkowo ponad 4 tys. osób, z czego ponad 2,3 tys. na umowy o pracę i ponad 1,7 tys. na umowy zlecenia.

Największe wzrosty Poczta Polska odnotowała w punktach odbioru (pocztowych i partnerskich). W 2019 roku do pocztowej sieci click&collect trafiała co czwarta paczka obsłużona przez Pocztę Polską, a w grudniu już co trzecia. W porównaniu z 2018 rokiem, popularność punktów odbioru znacząco wzrosła, a liczba paczek doręczanych w ten sposób podwoiła się.

W całej Polsce Poczta razem z partnerami (sklepy Żabka, stacje PKN Orlen, kioski i saloniki prasowe RUCH) udostępnia 12 tys. punktów odbioru oraz 200 automatów paczkowych zlokalizowanych w marketach Biedronka i placówkach pocztowych.

Sylwester KozakPoczta Polska: wzrost obsługi paczek i przesyłek kurierskich o 19%

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.