Podręcznik e-Commerce od Izby Gospodarki Elektronicznej

Opublikowano: 30 czerwca 2016. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Izba Gospodarki Elektronicznej wraz z Partnerami prawnymi działającymi w branży e-commerce opracowała Podręcznik dotyczący zmian w zakresie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) i ich znaczenia z punktu widzenia przedsiębiorców. Publikacja stanowi analizę wyzwań oraz konsekwencji, jakie przynosi zmiana przepisów w zakresie ochrony danych osobowych.

unnamedNowe przepisy mają wejść w życie wiosną 2018 roku. Ich celem jest ujednolicenie systemu ochrony danych osobowych w całej Unii Europejskiej. Eksperci e-Izby jednoznacznie wskazują, że podmioty działające w branży e-commerce powinny już rozpocząć przygotowania do wprowadzenia odpowiednich polityk bezpieczeństwa oraz instrukcji, a także gruntownie przeszkolić swoich pracowników i współpracowników. Nowe przepisy, wiązać się będą z dużo większymi niż dotąd sankcjami oraz ze znaczącym zaostrzeniem odpowiedzialności administratorów i innych podmiotów dokonujących operacji na danych osobowych.

W Podręczniku eksperci prawni poruszają m.in zagadnienia związane z sankcjami o charakterze pieniężnym za naruszenie danych osobowych według UODO I RODO, kwestie związane z odpowiedzialnością administracyjno – prawną z tytułu naruszenia zasad przetwarzania danych osobowych, prawo do bycia zapomnianym na gruncie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, czy zasadę rozliczalności.

W opracowaniu Podręcznika e-Commerce Polska: Rewolucja w ochronie danych osobowych? Istotne zmiany dla przedsiębiorcy – pod auspicjami Izby Gospodarki Elektronicznej brali udział eksperci:DLA Piper Wiater sp.k.
Kancelaria Chabasiewicz Kowalska i Partnerzy
Kancelaria Radcy Prawnego Marek Wiński
Lubasz i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych sp.k.
Szostek_Bar i Partnerzy Kancelaria Prawna

Sylwester KozakPodręcznik e-Commerce od Izby Gospodarki Elektronicznej

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.