Polscy sportowcy w sieci

Ostatnie kilka miesięcy obfitowało w znaczące wydarzenia sportowe. Mistrzostwa Europy w siatkówce, US Open czy początek rozgrywek Ligi Mistrzów to zawody, które nie jednego kibica przyprawiają o szybsze bicie serca. Firma badawcza Gemius SA przyjrzała się kondycji serwisów sportowych na polskim rynku internetowym.

Według badania Megapanel PBI/Gemius witryny o tematyce sportowej cieszą się ogromną popularnością – w lipcu 2007 roku odwiedziło je niemal 6,8 mln internautów. Oznacza to, że co drugi polski użytkownik sieci (49,28 proc.) dokonał przynajmniej jednej odsłony na analizowanych serwisach.

Miejsca na podium w rankingu najpopularniejszych witryn sportowych według liczby użytkowników (real users) opanowały najpotężniejsze na polskim rynku portale, których odpowiednie sekcje dostarczają czytelnikom rzetelnych informacji o poszczególnych dyscyplinach. Największym zaufaniem amatorów sportu cieszy się Onet.pl, który w lipcu 2007 roku przyciągnął ponad 3,5 milionową widownię. Na kolejnych miejscach uplasowały się serwisy sportowe Wirtualnej Polski oraz Gazety.pl. Pierwszą piątkę zestawienia zamykają serwisy na portalu INTERIA.PL oraz sfd.pl.

Polscy sportowcy w sieci 1

Wśród serwisów poświęconych konkretnej dyscyplinie sportu prym wiedzie 90minut.pl, czyli witryna odwiedzana przez fanów piłki nożnej. Z wynikiem 326 431 użytkowników zajęła wysokie 6. miejsce w rankingu najpopularniejszych serwisów sportowych. Kibice koszykówki najchętniej odwiedzają e-basket.pl, który w ogólnym zestawieniu uplasował się na 22. miejscu. Z kolei siatka.org to serwis cieszący się największym zaufaniem amatorów siatkówki.

Jak pokazują wyniki badania Megapanel PBI/Gemius, mężczyźni spędzają na stronach sportowych dużo więcej czasu niż kobiety (odpowiednio 41 min. kobiety i 1 godz. i 36 min. mężczyźni), dokonując ponad dwa razy więcej odsłon (81,31 – mężczyźni, 37,07 – kobiety). Serwisy sportowe cieszą się dużą popularnością szczególnie wśród panów powyżej 55 roku życia. Zasięg tego typu witryn jest największy właśnie w tej grupie wiekowej i wynosi 61,2 proc.

Polscy sportowcy w sieci 2

Warto zaznaczyć, iż tematyka stron zgrupowanych w kategorii „Sport” odpowiada w większości przypadków męskim preferencjom. Kobiety dużo chętniej odwiedzają witryny poświęcone zdrowemu stylowi życia, diecie i pielęgnacji ciała. Nie dziwi zatem fakt, że serwis fit.pl, zajmujący 12 miejsce w ogólnym zestawieniu witryn sportowych, odwiedza miesięcznie dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn.

Internetowe serwisy sportowe cieszą się tak dużą popularnością ze względu na kilka czynników. Profesjonalnie przygotowywane statystyki, komentarze ekspertów, nowinki transferowe, wieści z klubów i wywiady z zawodnikami dostarczają użytkownikom aktualnej i rzetelnej wiedzy. Możliwość wymiany opinii na forach dyskusyjnych pozwala poznać stanowiska kibiców konkurencyjnych klubów. Ponadto, coraz więcej serwisów, chcąc przyciągnąć jak najszerszą widownię, oferuje takie rozwiązania, jak transmisje online czy przeglądy prasy sportowej.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top