Jeżeli masz sklep internetowy, a nawet jeśli dopiero zastanawiasz się nad rozpoczęciem sprzedaży produktów poprzez sklep online, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się z niego o korzyściach płynących z promowania sklepu internetowego przez Google Shopping (Zakupy Google)
Po pierwsze – Wygląd. Zauważ, że kiedy szukasz konkretnego produktu, serii produktu lub kategorii, obok reklam tekstowych i wyników organicznych wyświetlane są również reklamy produktowe z oferty Zakupy Google, które uwagę konsumentów przyciągają przede wszystkim zdjęciem. Wyróżnia to je spomiędzy standardowych reklam tekstowych i stanowi pewnego rodzaju przewagę w kampaniach e-commerce w Google Ads. W przypadku poszukiwań konkretnego produktu zdjęcie daje pewność, że po kliknięciu konsument zostanie przekierowany dokładnie do tego, czego szukał. Z kolei jeśli użytkownik wpisze bardzo ogólne słowo kluczowe, kiedy nie wie jeszcze, jakiego produktu lub marki produktu szuka – oferta ze zdjęciem pomaga mu zorientować się, jakie produkty są aktualnie dostępne w ofercie sklepów internetowych.
Po drugie – Cena. Część reklamodawców nie informuje o cenach w standardowych reklamach tekstowych w wyszukiwarce Google. Dlatego warto skorzystać z Google Shopping, które oferuje łatwy sposób prezentowania aktualnych cen produktów. Dodatkowym atutem prezentowania cen w reklamie jest ewentualne zniechęcenie części użytkowników do kliknięcia – z uwagi na zbyt wysoką cenę, która chociażby w przypadku produktów premium może być dla niektórych nieosiągalna. Dlaczego to drugie podejście ma sens? Ponieważ wtedy kampania nie będzie generowała zbędnych kosztów w wyniku interakcji z osobami, których nie stać na zakup produktu z tak wysokiej półki cenowej.
Po trzecie – Wygoda dla użytkownika. Po kliknięciu reklamy użytkownik kierowany jest bezpośrednio do strony danego produktu, dzięki czemu skraca się jego ścieżka prowadząca do odnalezienia tego produktu, którego zakupem jest zainteresowany. Konsumenci lubią, jak im się ułatwia życie podczas zakupów w Internecie. Dlatego skierowanie ich na stronę produktu wpłynie na zwiększenie współczynnika konwersji. Dzięki temu przekonasz do zakupu również te osoby, które odpadłyby ze ścieżki zakupowej, jeśli musiałyby wejść na stronę główną, wybrać kategorię produktów (czy nawet „błądzić” dalej w podkategoriach) i szukać danego produktu pośród wielu wariantów. Reklamy produktowe skracają czas poszukiwania produktu!
Po czwarte – Duża skuteczność. Wysoka rentowność kampanii Google Shopping sprawia, że bardzo często w przypadku kampanii dla sklepów internetowych na reklamy produktowe w Zakupy Google przeznaczane są o wiele większe budżety niż na standardowe reklamy tekstowe.
Po piąte – Płacisz za kliknięcie. Decydujesz, ile chcesz zapłacić za kliknięcie reklamy. Stawki kosztu kliknięcia (CPC – Cost Per Click) można ustawić dla konkretnego produktu. Zatem podczas określania maksymalnej stawki kosztu kliknięcia (maks. CPC) warto wziąć pod uwagę również to, jaka jest marża na danym produkcie. Wówczas można osiągnąć większy zwrot z inwestycji w reklamy produktowe.
Po szóste – Niższe CPC. Jeśli porównamy koszty kliknięć w Zakupy Google do wcześniej wspomnianych standardowych kampanii reklam tekstowych w wyszukiwarce, okaże się, że są one bardzo często niższe. Pozwala to przy tym samym budżecie pozyskać o wiele więcej kliknięć reklam produktowych (a tym samym – wejść na stronę sklepu internetowego) i zwiększyć wolumen generowanych transakcji, co przekłada się oczywiście na wzrost pozyskanego przychodu z kampanii Google Shopping.
Po siódme – Dodatkowa powierzchnia reklamowa. Zauważ, że podczas jednego wyszukiwania przez użytkownika mogą pojawić się zarówno reklama tekstowa, jak i reklama produktowa (jedna lub więcej). Dzięki temu zwiększasz widoczność swojego sklepu w płatnych wynikach wyszukiwania, a tym samym dotarcie do użytkownika, który zainteresowany jest zakupem produktu znajdującego się w ofercie Twojego sklepu internetowego.
Po ósme – Szybki sposób na rozpoczęcie promocji sklepu. Rozpoczęcie kampanii Google Shopping zajmuje mniej czasu niż w przypadku reklam tekstowych. Dzieje się tak ze względu na integrację kampanii produktowej z plikiem produktowym, który zawiera wszystkie niezbędne informacje potrzebne do wyświetlania reklam produktowych w wyszukiwarce. Ustawienie reklamy w ofercie Zakupy Google trwa więc krótką chwilę, niezależnie od tego, czy w ofercie Twojego sklepu jest kilkanaście produktów, czy kilkadziesiąt tysięcy.
Więcej o Google Shopping przeczytasz na blogu https://lukaszwisniak.pl/blog/google-ads/zakupy-google-zacznij-reklamowac-sklep-internetowy-w-google-shopping/
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.