Poznaliśmy zwycięzców „Konkursu na e-biznes”

Opublikowano: 23 lutego 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Robert Walicki, autor projektu Traktorek.com zwyciężył w organizowanym przez ECDF „Konkursie na e-biznes”.

Tegoroczna edycja „Konkursu na e-biznes” była już trzecią odsłoną inicjatywy ECDF skierowanej do osób, które mają pomysł na innowacyjne przedsięwzięcie w internecie. Od rozpoczęcia konkursu – 16 stycznia, do jego zakończenia – 13 lutego, do ECDF napłynęło ponad 80 zgłoszeń. Oceniając prace jury brało pod uwagę przede wszystkim innowacyjności pomysłu oraz jego potencjał rynkowy, wynikający z przedstawionego biznesplanu.

Poznaliśmy zwycięzców „Konkursu na e-biznes” 1Decyzja o wyborze zwycięzcy była niezwykle trudna – bardzo wiele projektów spełniało wymagania komisji, jak również odpowiadało kryteriom oceny PARP-u. Po raz kolejny okazało się, że nie brakuje w Polsce ciekawych i nowatorskich projektów e-usług, które za chwilę mogą wyznaczać trendy w biznesie internetowym. Zwycięski pomysł przekonał jury swoim praktycznym podejściem do e-biznesu. Projekt odpowiada na realne zapotrzebowanie odbiorców i wykazuje duże szanse na komercyjny sukces – powiedział Mariusz Kłobucki, prezes zarządu ECDF i przewodniczący jury.

Zgłoszone w konkursie prace były oceniane przez przedstawicieli ECDF – Mariusza Kłobuckiego, prezesa zarządu i Bartłomieja Łukaszewicza, partnera zarządzającego, jak również specjalistów e-commerce z funduszy inwestycyjnych typu seed i startup. W jury zasiedli Michał Olszewski, manager inwestycyjny w LMS Invest oraz Bartłomiej Gola, partner zarządzający w SpeedUp Venture Capital Group. Dzięki temu uczestnicy konkursu wciąż mają szansę na zainteresowanie inwestorów swoimi pomysłami i ich realizację przy wsparciu finansowym i merytorycznym funduszy.

Autorzy najlepszego pomysłu mogą liczyć na kompleksową pomoc ECDF – firmy pozyskującej dofinansowanie w ramach działania 8.1 POIG, która tylko w ubiegłym roku pozyskała dofinansowanie z działania 8.1 dla 51 startupów, a łącznie dla ponad 130 e-biznesów.

Wnioski opracowane przez ECDF dla laureatów głównej nagrody w poprzednich dwóch edycjach konkursu zostały zakwalifikowane do dofinansowania w ramach działania 8.1 POIG. Teraz również dołożymy wszelkich starań, aby pozyskać dotację dla zwycięzcy i wesprzeć go w drodze do realizacji zawodowych marzeń – dodał Mariusz Kłobucki.

Ponadto ECDF może również pozyskać inwestora, który zagwarantuje wkład własny pomysłodawcy nawet do 210 tys. zł. Czterem laureatom drugiego miejsca organizator gwarantuje pomoc w stworzeniu planu sfinansowania e-biznesu w oparciu o opisany pomysł.

Lista nagrodzonych w III edycji „Konkursu na e-biznes”:

I nagroda

  • Robert Walicki –  projekt Traktorek.com

II nagroda

  • Ewa Wielgórska – projekt Cosmetea.pl
  • Marcin Lewandowski – projekt Sports Manager Game
  • Michał Sztuk – projekt TagBerry.in
  • Przemysław Kuśmierek – projekt Kinect Translator

Nasza redakcja była partnerem medialnym konkursu.

Dawid ZarazińskiPoznaliśmy zwycięzców „Konkursu na e-biznes”

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.