Pozycjonowanie stron – zmiana strategii po ostatnich aktualizacjach algorytmu Panda i Pingwin, potrzeba dostosowania stron do wymagań Google.Wraz z rozwojem Internetu, oraz faktem, że jest on praktycznie wszechobecny, pojawia się coraz większa ilość stron internetowych. Co zrobić aby się wyróżnić bez narażania na kary od Google?
Z każdym dniem, ich liczba się powiększa, co sprawia, że konkurencja pomiędzy właścicielami witryn rośnie. Zwykle pierwsze 10 miejsc w wyszukiwarce jest najważniejszych, ponieważ to właśnie spośród nich znajdzie się strona, którą wybierze dany użytkownik. Z uwagi na bardzo ograniczoną liczbę miejsc, a jednocześnie wciąż rosnąca liczbę witryn internetowych, zaczęło dochodzić do bardzo nieetycznych sposobów na uzyskanie wysokich miejsc w wyszukiwarce. Dlaczego właściciele stron internetowych bardzo chcą się znaleźć w pierwszej dziesiątce wyników? Z pewnością ogromne znaczenie ma tutaj zysk, jaki dzięki temu będą generowały ich przedsiębiorstwa. Dlatego szansa, że użytkownik wśród wielu stron wybierze właśnie ich zwiększa się, jeśli dana strona znajdzie się na samym szczycie wyników wyszukiwania. Z tego też powodu Google zauważyło dwa poważne problemy. Z jednej strony to nieetyczne uzyskiwanie wysokich wyników w wyszukiwarkach, co często osiągano za pomocą przykładowo systemu wymiany linków, jak i również ogromna liczba stron, która sprawiała, że ciężko je było ułożyć w odpowiednim porządku.
Pingwin i Panda czyli co?
Jeszcze jakiś czas temu, w trakcie pozycjonowania strony wystarczyło wrzucić jakąkolwiek treść i podlinkować ją do strony źródłowej by miała ona szansę zaistnieć wysoko w wyszukiwarce. Obecnie z chwilą zaistnienia tych dwóch algorytmów Google podczas układania stron do pierwszych pozycji w wyszukiwarce, skupia się przede wszystkim na ich treści. Oznacza to, że serwisy posiadające bardziej wartościową dla użytkownika treść mają szansę znaleźć się na samym szczycie w miejscu wyszukiwania. Kiedyś problemem wielu osób było to, że pomimo wyszukiwarki Google bardzo często wyniki, jakie osiągali, oraz strony, w które wchodzili nie były tak wartościowe jak się tego spodziewali. Właściwie były one wypełnione różnego rodzaju treścią, daleką od takiej, jaka powinna się tam znajdować.
Co należy zmienić w swoim działaniu?
Algorytmy Google mają za zadanie usuwać z pierwszych wyników treść, która jest spamem, posiada treści niskiej jakości, jak i również posiada wiele nienaturalnie brzmiących słów kluczowych, które mają za zadanie zwrócić swoją uwagę Google. Tego rodzaju strony zostaną wychwycone. Szczególnie dużą uwagę algorytmy zwracają na upychanie słów kluczowych w treści, co sprawia, że cały tekst zwykle traci sens, a co za tym idzie, również jakość. Panda wychwytuje wysoką treść znajdującą się na stronie, dzięki temu jest ona pomocna dla danego użytkownika Internetu. Przedtem pomimo tego, że wysokie wyniki były odwiedzane, to jednak nie znajdowała się tam żądna wartościowa treść. Dlatego właśnie Panda skupia się na treści, która jest napisana dla użytkownika, a nie dla robotów Google, które mają za zadanie zwrócić na nią uwagę. Aby móc skutecznie zoptymalizować swoją stronę internetową, czy też cały serwis, należy przede wszystkim zwrócić swoją uwagę na to jaka treść się tam znajduje. Czy jest ona w pełni zgodna z oczekiwaniami osoby, która będzie odwiedzała właśnie tę witrynę internetową? Bardzo ważną kwestią, na którą będzie zwracana szczególna uwaga jest to, by słowa kluczowe nie występowały nagminnie, ponieważ to właśnie one mogą skutecznie zniechęcić do czytania, a najważniejszym problemem jest to, że przez nie cały tekst traci na jakości, co odbija się na wartości całej witryny. Aby móc skutecznie wypozycjonować swoją stronę, należy przejrzeć ją dokładnie pod kątem zawartości, w tym również i jakości tekstów, jakie się na niej znajdują. To właśnie one będą mogły mieć wpływ na to, czy strona zostanie zauważona oraz wyróżniona przez Google czy też jednak nie. Należy zaprzestać korzystania ze spamerskich technik pozyskiwania linków, ponieważ tego rodzaju działania zostaną w pierwszej kolejności wyłapane przez Algorytmy Google.
Wnioski
Z pewnością te zmiany są konieczne, by ułatwić korzystanie z wyszukiwarki Google przeciętnemu użytkownikowi, który i tak z każdej strony jest zalewany przez treści reklamowe. Warto jest dostosować się do wskazówek Google, a z pewnością wpłynie to na ilość odwiedzin naszej strony, jej jakość, a także nasz zysk, czyli cel do którego dąży każdy właściciel witryny internetowej.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.