Pozycjonowanie vs. Kampania AdWords – co wybrać?

Nie od dziś wiadomo, że promowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google to kluczowy element każdej e-marketingowej strategii. Gigant Z Mountain View oferuje szeroką gamę narzędzi, dzięki którym przedsiębiorcy działający w Internecie mogą rozwijać swój biznes. Najczęściej wybieranymi rozwiązaniami w tym zakresie są pozycjonowanie oraz linki sponsorowane. Odpowiednio prowadzone działania w tym zakresie pozwalają zwiększyć widoczność strony internetowej w sieci oraz dotrzeć z produktami lub usługami do mocno sprecyzowanej grupy odbiorców.

Pozycjonowanie vs. Kampania AdWords – co wybrać? 1

Różnica między Adwords, a tradycyjnym SEO

Istota reklam Adwords polega na wyświetlaniu sponsorowanych wyników w wyszukiwarce Google, natomiast pozycjonowanie obejmuje ogół działań podejmowanych w celu osiągnięcia jak najwyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Jedna z głównych różnic między tymi pojęciami tkwi w czasie oczekiwania na rezultat. Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem długotrwałym, a wypromowanie trudnych fraz może zająć od kilku miesięcy do nawet roku. Zupełnie inaczej działa kampania linków sponsorowanych AdWords, w której to rezultaty kampanii są widoczne natychmiast po zaakceptowaniu kampanii przez Google.

Prowadzenie działań promocyjnych w wyszukiwarce Google

Niezależnie od tego, na jakie rozwiązanie się zdecydujemy, musimy pamiętać, że bez odpowiedniej wiedzy nie osiągniemy satysfakcjonujących rezultatów. W przypadku kampanii AdWords, jest ona niezbędna do optymalnego wykorzystania budżetu. Nawet pojedyncze kliknięcie naraża nas na koszty, dlatego kampania powinna być systematycznie doglądana i optymalizowana, tak aby zainwestowane fundusze przynosiły wymierny zysk. W przypadku pozycjonowania, niezmiernie istotne są umiejętności z zakresu optymalizacji, link buildingu oraz content marketingu. To wszystko sprawia, że działania związane promowaniem stron w wyszukiwarce Google najlepiej powierzyć doświadczonym specjalistom.

Co zatem wybrać?

W zasadzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Jeśli zależy nam na szybkich efektach, wówczas warto postawić na AdWords, jeśli jednak chcemy zbudować trwałe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i nie mamy presji czasu – to pozycjonowanie okaże się dobrym wyborem. Należy zaznaczyć, że powyższe strategie wcale nie muszą się wykluczać. Jeśli dopiero rozpoczynamy działania w zakresie tradycyjnego SEO, bez problemu możemy uzupełnić je przemyślaną kampanią AdWords, która już od samego początku przyczyni się do generowania ruchu na naszej stronie.

Pamiętajmy, tradycyjne pozycjonowanie oraz kampanie linków sponsorowanych nie są konkurentami. Dobra znajomość wad i zalet powyższych rozwiązań pomoże uzyskać najlepsze efekty dla naszej strony internetowej. Jeśli chcesz rozszerzyć swoją wiedzę na temat promocji witryn w wyszukiwarce Google, serdecznie zapraszamy do lektury artykułów zawartych na portalu emarketing.pl.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top