Niskie pożyczki zaciągane przez internet wypadły z łaski Polaków. Zaledwie 21% tego rodzaju zobowiązań ma wartość poniżej 500 zł.
Zgodnie z badaniem przeprowadzonym na zlecenie Profi Credit, mniej więcej co piąta pożyczka brana przez internet nie przekracza 500 zł. Oznacza to, że większość badanych szuka w sieci zdecydowanie większego, dodatkowego wsparcia. Kwot wyższych niż 1 tys. zł poszukuje zdalnie ok. 65% respondentów. Najpopularniejszym (23% wskazań) przedziałem wskazanym przez badanych są pożyczki mieszczące się między 1 001 zł a 2 000 zł.
Największa grupa badanych (17%) po pożyczkę wybiera się do banku. 4% odwiedza w tym celu stacjonarne punkty innych instytucji. 13% badanych przyznało, że bierze pożyczki przez internet. Spośród osób, które zadeklarowały, że wzięły pożyczkę przez internet, 41% zrobiło to tylko raz. Tych, którzy wzięli ją online dwa lub co najmniej trzy razy jest tyle samo – po 19%.
Badanie pokazuje, że rynek dla online’owych pożyczek ratalnych dopiero się tworzy. Obiecująca jest wartość wnioskowanych kwot – mówi Jarosław Czulak, dyrektor Departamentu Marketingu w Profi Credit. – Sam wybór internetu, jako miejsca zakupu pożyczki, też ma trend wzrostowy. Proszę zauważyć, że osób, które raz wzięły w ten sposób pożyczkę, jest mniej więcej tyle samo co tych, którzy skorzystali z sieci w tym celu wielokrotnie.
Dystrybucja pożyczek online, w porównaniu z korzystaniem z innych produktów finansowych, wciąż ma duży potencjał wzrostu. Największą popularnością wśród badanych cieszą się przelewy, które zdalnie realizuje 69% respondentów, 40% przez internet sprawdza stan swojego ROR i prawie tyle samo (39%) doładowuje zdalnie kartę telefoniczną. Pożyczki, które w tym kanale osiągnęły dotychczas kilkanaście procent sprzedaży, wydają się dopiero nieśmiało zdobywać serca internautów.
Badanie zostało przeprowadzone na przełomie maja i czerwca 2017 r. przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (computer assisted web interview) na próbie 937 Polaków w wieku 15-55 lat. Struktura próby była reprezentatywna dla populacji Polski ze względu na płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania, region statystyczny GUS i wykształcenie.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.