Praca w call center – czy warto?

Każdy z nas kojarzy nieustanne i często niestety nieco irytujące telefony z ofertą nowych usług czy produktów. Należy jednak pamiętać, że po drugiej strony słuchawki siedzi osoba taka jak my, która stara się wykonywać najlepiej jak potrafi swoją pracę. Czy praca w call center jest godna uwagi?

pexels-photoKażda praca popłaca

Zwykło się mówić, iż “żadna praca nie hańbi”. Jest to stu procentowa prawda, bowiem każdy podjęty przez nas wysiłek jest godzien podziwu i szacunku, zaś każde stanowisko nas dodatkowo rozwija, pomaga zdobyć większe doświadczenie i uczy nowych czynności, a więc przynosi ostatecznie więcej korzyści niż strat. Call center jest zatem kolejną opcją, dzięki której możemy uzyskać kolejne kwalifikacje i poznać wiele tajników dotyczących kontaktów z klientem czy przydatnych sztuczek marketingowych. Otrzymanie pracy w takim miejscu nie wymaga zwykle zbyt wielu kompetencji na starcie, a zatem jest to idealne rozwiązanie na uzyskanie swojej pierwszej pracy i zbieranie pierwszych szlifów w swej historii zawodowej. Czas pracy również bywa bardzo elastyczny, a zatem call center są zwykle wypełnione studentami, bądź osobami pracującymi na dwa etaty.

Pomocne narzędzia pracy

Wszelkie obawy dotyczące samej technicznej obsługi stanowiska osoby dzwoniącej z zapytaniami i propozycjami nie powinny nikogo odstraszyć od podjęcia tego rodzaju pracy. Obecnie ogromna większość centrów telefonicznych korzysta z tak zwanych oprogramowań CRM call center, które są gotowymi produktami oferowanymi przez firmy zewnętrzne, znacznie ułatwiającymi zarządzanie całym przedsięwzięciem. CRM call center pomagają agentom na słuchawkach w otrzymywaniu bieżącego dostępu do odpowiednich informacji i wiedzy na temat klienta oraz jego historii. Ma to na celu zwiększenie satysfakcji klienta. Są to zwykle oprogramowania, które bez najmniejszych przeszkód integrują się z istniejącymi już systemami telefonii oraz używanymi dotąd aplikacjami. Jedną z głównych korzyści wykorzystywania CRM call center jest to, że pracownicy mają możliwość uzyskiwania dostępu do danych o klientach w czasie rzeczywistym, co znacznie pomaga w przygotowywaniu odpowiedniej oferty i dostarczaniu oczekiwanych,a wręcz pożądanych informacji klientom podczas rozmów telefonicznych oraz w trakcie udzielania pomocy online.

Optymistyczna kariera

Zarobki w call center nie będą satysfakcjonować osób, które oczekują, że dostaną należną sobie pensję przy niewielkim wysiłku. Założenia projektów ponaglają, a spodziewany zysk ze sprzedaży jest wyznacznikiem sukcesu lub jego braku. Jeżeli jednak potraktuje się swoje stanowisko poważnie i skutecznie przyłoży do wykonywanej pracy, otrzyma się zadowalające wynagrodzenie. Centra telefoniczne bardzo często oferują dodatki motywacyjne oraz szereg innych profitów płynących z rzetelnej i uczciwej pracy. Co więcej, wykazanie się odpowiednim podejściem i lojalnością może w przyszłości poskutkować awansem i wspięciem się wyżej po drabince zawodowej. Wówczas zwykle porzuca się słuchawkę i nadzoruje osoby, które nadal dzwonią do bazy klientów.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top