Prawos.pl: pomożemy znaleźć właściwego prawnika [startup]

Opublikowano: 3 lutego 2016. Kategoria: Startupy. Tagi:

Na rynku istnieją ogólne wyszukiwarki dla specjalistów. Twórcy Prawos.pl chcą użytkownikowi przekazać wąską wyszukiwarkę skierowaną do osób poszukujących porady prawnej.

Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

Za pomocą portalu Prawos.pl umożliwiamy w jednym miejscu poznanie ponad 2 000 kancelarii
Prosto do prawnika! Z takim założeniem powstał portal Prawos.pl. To innowacyjna platforma do poszukiwania prawników w Polsce w sposób szybki, łatwy i rzetelny. Jej celem jest połączenie osób poszukujących pomocy prawnej z kancelariami na terenie całej Polski.

Portal Prawos.pl pozyskał w ciągu ostatnich 3 miesięcy ponad 2 000 prawników do współpracy i wyróżnia się jako jedna z największych baz prawników w Polsce, w której każdego tygodnia rejestruje się 200 nowych kancelarii, zyskując tym samym duże zainteresowanie osób poszukujących pomocy prawnej w liczbie 90 tysięcy odsłon.

prawos

Skąd pomysł?

Choć był rok 2014, portale z opiniami i informacjami o prawnikach w Polsce były – delikatnie mówiąc – pozbawione życia. Dlatego jako absolwenci prawa dostrzegliśmy w tym szansę na własny start-up.

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?
Portal Prawos.pl tworzony jest przez młodych prawników i pasjonatów branży IT oraz marketingu dla Kancelarii, którego celem jest dostarczanie najwyższej jakości usług internetowych dedykowanych branży prawnej w Internecie. W niezbędnym zakresie korzystamy z firm zewnętrznych przy udoskonalaniu naszego serwisu.

Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?

Chcemy, aby w roku 2016 Prawos.pl odwiedziło więcej niż milion osób i znalazło na nim pomoc prawną.
Przed każdym z nas przynajmniej raz w życiu pojawia się problem prawny i konieczność kontaktu z prawnikiem. Najczęściej nie wiemy kogo wybrać mając pewność, że najlepiej zajmie się naszą sprawą.

Przeglądanie pojedynczych stron kancelarii w wynikach wyszukiwania jest procesem bardzo żmudnym i czasochłonnym, dlatego postanowiliśmy go przyspieszyć. Za pomocą portalu Prawos.pl umożliwiamy w jednym miejscu poznanie ponad 2000 kancelarii poprzez indywidualny profil, fotografię prawnika oraz kompleksowe informacje o jego doświadczeniu w określonych dziedzinach prawa.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

Na polskim rynku nie istnieje portal, który stanowiłby naszą najważniejszą konkurencję, ponieważ tego typu kompleksowego rozwiązania jak nasze jeszcze nie ma.

Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?

Poszukujemy partnera biznesowego, inwestora, anioła biznesu lub wsparcia mentorskiego przy rozwoju naszego projektu.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Korzystamy z abonamentowego modelu biznesowego. Naszą grupą klientów są kancelarie adwokackie, radców prawnych, doradców podatkowych oraz agencje detektywistyczne w Polsce i polsko-języczne kancelaria na całym świecie, które mają możliwość prezentacji swoich obszarów praktyki, wiedzy, umiejętności, aby w ten sposób zyskać zaufanie klientów.

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku?

W drugiej połowie 2016 planujemy, aby portal Prawos.pl stał się najpopularniejszym miejscem do poszukiwania prawników w całej Polsce.

Jakie są Wasze plany rozwojowe?

Chcemy, aby w roku 2016 Prawos.pl odwiedziło więcej niż milion osób i znalazło na nim pomoc prawną. Realizując ten plan właśnie pracujemy nad rozbudową naszych filtrów i algorytmów wyszukiwania, aby jeszcze lepiej dopasować kancelarie do potrzeb klienta. Ponadto jeszcze w tym roku wprowadzimy na rynek nowoczesną aplikacji do poszukiwania pomocy prawnej.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Sylwester KozakPrawos.pl: pomożemy znaleźć właściwego prawnika [startup]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.