Premiera „The Daily”, pierwszego magazynu tylko dla iPad’a

Opublikowano: 3 lutego 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Nowe czasy wymagają nowego dziennikarstwa – powiedział Rupert Murdoch prezentując „The Daily”, pierwszy magazyn przeznaczony wyłącznie dla użytkowników iPad’a. Czy tak wygląda przyszłość prasy?

Należący do Murdoch’a koncert medialny News Corp. zaprezentował wczoraj pierwszy numer „The Daily”, o którym pisaliśmy w listopadzie ubiegłego roku. Magazyn przeznaczony wyłącznie dla użytkowników tabletu firmy Apple ma wyróżniać się „rzetelnym dziennikarstwem”, a zastosowana technologia ma oznaczać jakościową zmianę w konsumpcji prasy.

Premiera „The Daily”, pierwszego magazynu tylko dla iPad’a 1

Nad „The Daily”, który początkowo miał ukazać się pod koniec 2010 r., pracuje ok. 100 osób. Przygotowanie magazynu pochłonęło 30 mln dolarów. Tygodniowa prenumerata pisma kosztować będzie 99 centów, a roczna – 39,99 dolarów. W najbliższych dwóch tygodniach magazyn będzie dostępny za darmo.

„The Daily” kierowany ma być do wykształconego odbiorcy. Pismo oprócz materiałów dziennikarskich wzbogaconych multimediami oferować będzie dostęp do gier, książek i aplikacji. Pismo prowadzone ma być dynamicznie co oznacza np. możliwość ukazania się kilku okładek tego samego dnia, jeśli na świecie dziać się będzie coś ważnego.

W przyszłości „The Daily” dostępna ma być na tabletach innych marek. Twórcy pisma poinformowali jednak, że nie stanie się to z pewnością w tym, a być może także w przyszłym, roku.

Dawid ZarazińskiPremiera „The Daily”, pierwszego magazynu tylko dla iPad’a

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.