Premiera produktu – o czym warto pamiętać?

Opublikowano: 19 października 2018. Kategoria: Wpisy Promowane.

Wywołanie zainteresowania marką lub nowym produktem nie jest prostym zadaniem. W dzisiejszych czasach ludzie są coraz mniej wrażliwi na kontrowersję w reklamach. Aby launch produktu odniósł sukces lub pomysł na premierę marki zainteresował nabywców, niezbędna jest spójna strategia marketingowa. Poniższy, krótki poradnik zawiera najważniejsze punkty, które muszą się w niej zawrzeć. Dowiedz się, co składa się na powodzenie eventu oraz wzrost zasięgów i sprzedaży.

Być rozpoznawalnym, czyli jak skutecznie przeprowadzić promocję produktu lub marki

Wywołanie zainteresowania marką lub nowym produktem nie jest prostym zadaniem. W dzisiejszych czasach ludzie są coraz mniej wrażliwi na kontrowersję w reklamach. Aby launch produktu odniósł sukces lub pomysł na premierę marki zainteresował nabywców, niezbędna jest spójna strategia marketingowa. Poniższy, krótki poradnik zawiera najważniejsze punkty, które muszą się w niej zawrzeć. Dowiedz się, co składa się na powodzenie eventu oraz wzrost zasięgów i sprzedaży.

Zdefiniuj, kim są twoi odbiorcy — stwórz personę!

Jest to podstawowa czynność pozwalająca dotrzeć do klienta modelowego. Warto przeanalizować cenne dane o odbiorcach i ustalić profil osoby, która najchętniej korzystała z usług firmy. Przydatnymi informacjami są raporty dotyczące m.in. demografii czy zainteresowań. Dzięki nim można poznać wiek, płeć, miejsce zamieszkania, dochody oraz problemy, z którymi musi radzi sobie klient. Taka wiedza pozwala na stworzenie oferty albo grafiki, która nawiąże do potrzeb potencjalnego konsumenta.

Ułatwia to także planowanie unikatowej promocji produktu, która będzie dopasowana do targetu. Stworzenie persony nie jest łatwe i firmy często decydują się na współpracę z agencją kreatywną. Przykładowo agencja eventowa eXPRESJA wykorzystuje projekty person, by organizowany event, rebranding czy inny zabieg marketingowy osiągnął sukces.

Sztab doświadczonych i pomysłowych ludzi zatrudnionych przy planowaniu imprez czy budowaniu świadomości marki, to wizytówka tej agencji eventowej. Warszawa jest miejscem, gdzie eventy promocyjne odbywają się bardzo często. Aby się wyróżnić i pozytywnie zaskoczyć odbiorców, pomysł na premierę musi być oryginalny oraz bezbłędnie stargetowany.

Premiera produktu - o czym warto pamiętać? 1

Termin — czyli jaki dzień jest odpowiedni na premierę?

Wielu właścicieli firm nie zdaje sobie sprawy, jak ważny jest wybór dnia, w którym produkt pokazany zostanie światu. Zazwyczaj panuje błędne przekonanie, że im szybciej, tym lepiej. Może to doprowadzić do słabych zasięgów bądź nikłego zainteresowania produktem. Aby dobrze wybrać dzień premiery, należy uwzględnić system pracy dziennikarzy. Według badań wtorek jest najlepszym dniem na wysłanie wiadomości do agencji prasowej.

Dlaczego akurat wtedy?

W poniedziałek odbierana jest cała zaległa weekendowa poczta, toteż nasz e-mail może łatwo zaginąć. Pozostałe dni tygodnia nie dają wystarczająco dużo czasu dziennikarzowi do przygotowania materiału. Oprócz dnia, ważna jest także godzina przesłania wiadomości. Warto wziąć pod uwagę strefę czasową w miejscu, w którym odbędzie się premiera. Pamiętanie o konkretnych dniach czy godzinach jest często uciążliwe, dlatego skorzystanie z usług agencji kreatywnej sprawi, że terminarz można będzie złożyć na jej barki.

Wykorzystaj siłę social mediów i infuencerów

Obecnie osobowości medialne, szczególnie te brylujące w mediach społecznościowych, mają duży wpływ na ludzi oraz generują ogromne zasięgi. Pod względem reklamy i marketingu wykorzystanie Instagrama bądź Facebooka jest bardzo korzystne. Platformy te ułatwiają dotarcie do interesującej nas grupy docelowej, a możliwość udostępniania np. postów zwiększa świadomość marki.

Współpraca z odpowiednio dobranymi influencerami również pozytywnie wpłynie na rozpoznawalność oraz wzbudzi zaufanie do nowego produktu. Jednak najbardziej opłacalnym aspektem korzystania z social mediów jest pozyskiwanie leadów. Lead to kontakt do potencjalnego klienta, najczęściej w formie e-maila lub numeru telefonu.

Pozwala to na uruchomienie remarketingu bądź bezpośrednie rozmowy z zainteresowanym. Prowadzenie profilu firmy w mediach społecznościowych lub kontrakt z osobą wpływową zwykle jest czasochłonne. Często udaje się to dopiero renomowanym agencjom eventowym. Warszawa słynie z agencji, które wyrobiły już sobie dobre opinie i mają listę influencerów gotowych do podjęcia współpracy (przykładowo wyżej wspomniana eXPRESJA).

Premiera produktu - o czym warto pamiętać? 2

Premiera produktu — przygotuj plan imprezy

Wskazane jest możliwie jak najwcześniejsze przygotowanie pomysłu na premierę. Najważniejszą rzeczą jest przedstawienie korzyści płynących z nowego produktu. Mają one być rozwiązaniem dla problemów klienta lub zaspokojeniem jego potrzeb. Strategia marketingowa dodatkowo powinna uwzględniać badanie rynku docelowego, jego segmentację oraz dogłębną analizę potencjalnych nabywców. Co więcej, należy w miarę możliwości poznać konkurencję oraz jej działania. Ostatnim etapem jest wdrożenie zaplanowanej strategii i budowanie napięcia oraz zaciekawienia odbiorców – aż do dnia premiery.

Pozwól przygotować premierę agencji eventowej!

Jak widać, na promocję produktu lub organizację eventu składa się wiele czynników, które trzeba wziąć pod uwagę. Każdy z nich odgrywa znaczącą rolę w sukcesie wydarzenia czy w poprawie wizerunku firmy. Aby skutecznie przeprowadzić taki proces oraz dobrze wykorzystać efekty, potrzebny jest sztab doświadczonych ludzi. Najlepsze rozwiązanie to rozpoczęcie współpracy z agencją kreatywną, która będzie trzymała pieczę nad projektami reklamowo-marketingowymi.

Wpisy PromowanePremiera produktu – o czym warto pamiętać?

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.