Zarabianie przez Internet w obecnych czasach nie jest ani niemożliwe, ani trudne. Jednak wszystko zależy od tego, co sami oferujemy i ile mamy czasu na to, aby choćby zadbać o swoją stronę w sieci. Programy partnerskie to tylko jedna z wielu możliwości zarobkowania w sieci, ale teoretycznie wymaga od nas posiadania tylko własnej strony internetowej, dzięki której zostaniemy wydawcą. Jednakże w praktyce i tak trzeba będzie poświęcić na to czas, a przede wszystkim zebrać wiele informacji na temat potencjalnych partnerów.
Czym jest program partnerski?
Często programy partnerskie nazywa się też afiliacją. Mechanizm działania takich programów jest prosty. Jak nazwa wskazuje potrzeba co najmniej dwóch partnerów. Jednym jest firma, która chce reklamować swoje produkty lub usługi, drugim jest osoba, która posiada własną stronę internetową i może na niej publikować dowolne rzeczy np. linki zewnętrzne, banery reklamowe, reklamy itd. Po uzgodnieniu warunków umowy na stronie wydawcy publikowana jest przykładowo reklama firmy, za którą wydawca dostanie zapłatę, gdy klient przejdzie ze strony wydawcy na stronę firmy i dokona transakcji. Możliwe jest też zarabianie za określoną liczbę wyświetleń czy podjęcie innej akcji przez potencjalnego klienta. Jest to naprawdę bardzo prosta forma współpracy, a jedyną inwestycją jaką trzeba ponieść jest stworzenie własnej strony internetowej. Aby zminimalizować inwestycje, możesz stworzyć stronę internetową samodzielnie (sprawdź darmowy poradnik jak założyć stronę www).
Modele zarabiania w programach afiliacyjnych
Zarobki mogą się różnić ze względu na przyjęty model rozliczania podjętych przez potencjalnych klientów akcji na stronie wydawcy, a potem na stronie firmy partnerskiej. Wyróżnia się cztery metody zarabiania, które różnią się akcją jaką musi podjąć klient, aby osoba na której stronie internetowej była reklama mógł zarobić.
Cztery główne modele to:
- PPI – pobranie przez klienta darmowej aplikacji i zainstalowanie jej na swoim urządzeniu,
- CPS – sprzedaż z polecenia, gdzie prowizja ustalana jest procentowo od wartości zamówienia lub na stałą kwotę za zamówienie złożone przez klienta; model głównie wykorzystywany przez sklepy internetowe,
- CPA – wykonanie przez klienta pełnej akcji np. zapisanie się do subskrypcji,
- CPL – pozostawienie przez klienta danych kontaktowych dla firmy w celach marketingowych lub dokończenia transakcji.
Wybierając model rozliczenia warto sprawdzić potencjał swojej strony. Choćby za pomocą Google Analytics można zobaczyć co internauci na niej robią i gdzie najczęściej klikają. Da to podstawowy obraz tego, z którego modelu rozliczeń warto skorzystać.
Trzy cechy dobrego programu partnerskiego
Oprócz samego modelu rozliczenia warto rozważyć jeszcze kilka rzeczy jak wysokość prowizji, próg wypłaty czy choćby wsparcie techniczne podczas wprowadzania zmian na swojej stronie, aby móc wyświetlać zalecone banery reklamowe bez problemu. Wiele osób zapomina, że skoro wysokość prowizji naliczana jest od wysokości ceny sprzedaży to wystarczy, aby sama prowizja była wysoka. Niestety nie. Trzeba też brać pod uwagę cenę produktu czy usługi, które są oferowane, a także to ile sztuk jest sprzedawanych. Może się okazać, że bardziej opłacalne będzie, gdy firma sprzedaje produkt za 1000 złotych raz na tydzień, a my mamy 10% prowizji, niż gdy sprzedaje codziennie produkt o wartości 20 złotych, nawet gdy dostaniemy od tego 25% prowizji.
Progi wypłaty to pojęcie, które jest równie ważne. Każdy program partnerski ustala jakieś minimum zebranych środków do ich wypłaty przez wydawcę. Zatem trzeba wyświetlać content firmy tak długo aż uzbieramy co najmniej minimum. Niestety nie raz oznacza to nawet kilka miesięcy zamrożenia środków, które zarobiliśmy, ale nie możemy ich wypłacić. Im niższy próg, tym lepiej, jednak najbardziej rozsądne są takie programy gdzie próg wynosi 100 zł. Taką kwotę czasem uzbieramy nawet z jednej akcji podjętej na stronie przez klienta. Warto sprawdzić najlepsze programy partnerskie w zestawieniu np. na podstronie – programy partnerskie na blogu Pracawsieci.net.
Ważne jest też wsparcie techniczne, aby zawsze banery wyświetlały się prawidłowo, a podany link działał i wskazywał na przejścia i podjęte akcje przez naszą stronę.
Ile można zarobić?
To zależy. Im bardziej popularna strona internetowa z wartościową treścią, tym nasz potencjał zarobkowania jest wyższy. Z programów partnerskich można zarabiać z powodzeniem drugą pensję, ale warto włożyć trochę wysiłku w zbudowanie ładnej i wartościowej strony, która przyciągnie czytelników, a potem dołączyć do programu partnerskiego. Tylko wtedy będzie można liczyć na zarobki w tysiącach złotych.
Wpisy promowane
- Jak programy lojalnościowe zwiększają sprzedaż oraz budują lojalność Twoich klientów? Zobacz, co mówi o tym najnowszy raport Motivation Direct!Wzrost sprzedaży to jeden z głównych powodów, dla których przedsiębiorstwa decydują się na wprowadzenie programów lojalnościowych. Badania przeprowadzone przez Motivation ...
- Elastyczność, skalowalność i bezpieczeństwo – co firmy zyskują dzięki pracy w chmurze?Firmy potrzebują dziś elastycznego środowiska IT, które nadąży za zmianamiSzybko zmieniający się rynek, presja kosztowa i rosnące wymagania klientów sprawiają, ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!