Na co zwrócić uwagę tworząc nową stronę www? Z naszego doświadczenia wynika, że konsumenci oczekują dzisiaj przede wszystkim wygodnego dostępu do treści z pozycji smartfonów. Urządzenia mobilne generują obecnie większy ruch, niż komputery stacjonarne, to dziś nie trend, a po prostu standard do którego trzeba się dostosować.
Dokładnie 20 grudnia 1990 roku powstała pierwsza strona internetowa, ale dopiero latem kolejnego, 1991-ego roku Internet stał się siecią otwartą. Obecnie ponad 4 mld osób korzysta z Internetu, czyli podpiętych do sieci jest ponad połowa społeczeństwa na świecie. Przez te lata nasze życie bardzo się zmieniło, jest to egzystencja pełna wygody w porównaniu do poprzedniego wieku. Dlatego właśnie Internet odnosi ogromny sukces jako kanał sprzedażowy i śmiało można powiedzieć, że przez najbliższe lata się to nie zmieni. Daje to ogromne pole manewru dla przedsiębiorców, którzy chcą w całości lub częściowo przenieść swój biznes do Internetu.
W Internecie można nabyć interesujący nas towar lub usługę, bez wychodzenia z domu, czy biura, ale handlem w Internecie nie można zająć się ad hoc. Wszelkie działania marketingowe, również te podejmowane w sieci internetowej, powinny być dobrze przemyślane i przeanalizowane. Więc jeżeli chcesz, aby Twoja strona www i reklama przynosiła rezultaty w postaci wzrostu sprzedaży oraz budowania pozytywnego wizerunku firmy, warto zainwestować w staranne przygotowanie strategii z pomocą doświadczonych specjalistów.
Od czego zacząć?
Jako, że właśnie świętujemy 30. rocznicę powstania usługi World Wide Web – dzisiaj znanej wszystkim jako skrót WWW, to przede wszystkim firma powinna zainwestować w profesjonalne przygotowanie strony www, lub sklepu internetowego, ponieważ jest to fundament przyszłych działań reklamowych.
Według badań z 2018 roku, na świecie istnieje ponad 1,24 miliarda stron internetowych, więc obecnie trudno znaleźć dbającą o swój wizerunek firmę, która nie posiada własnej strony WWW.
Na co zwrócić uwagę tworząc nową stronę www?
Z naszego doświadczenia wynika, że konsumenci oczekują dzisiaj przede wszystkim wygodnego dostępu do treści z pozycji smartfonów. Urządzenia mobilne generują obecnie większy ruch, niż komputery stacjonarne, to dziś nie trend, a po prostu standard do którego trzeba się dostosować.
Zobacz realizacje na: https://stronywarszawa.pl/
Tworząc nowoczesną i funkcjonalną stronę internetową, nie trzeba mieć nadprzyrodzonych zdolności, ani przewidywać przyszłości. Wystarczy właśnie analiza trendów, podstawowa wrażliwość na szczegóły, umiejętność obserwacji i wnioskowania, a jeśli dodamy do tego trochę innowacji, to otrzymamy produkt na miarę oczekiwań obecnego konsumenta.
Jakie są obecnie trendy w Web Designie?
Przede wszystkim Mobile first. Tworząc stronę www, często zaczynamy od Layout’u (interfejs strony internetowej) dla wersji mobilnej, więc odwrotnie do tego, jak projektowaliśmy jeszcze dwa lata temu.
Po drugie minimalizm, bo prościej, znaczy czytelniej. Upraszczanie przekazów staje się koniecznością ze względu na wszechobecny natłok informacji, które trafiają do nas każdego dnia. Kolejno grafika na stronie www. Coraz mniej projektuje się sliderów (inaczej karuzela przewijająca zdjęcia ), ponieważ użytkownicy przestali zwracać uwagę na te elementy i przewijają stronę w dół – dla przykładu klikalność w pierwszy slajd wynosi ok. 70-80%, drugiego ok. 10%, kolejne już relatywnie mniej. W to miejsce idealnie wpisują się grafiki, infografiki i krótkie video – już chyba wszyscy przyzwyczaili się do tego, że główna strona… nie służą do czytania. Nadal projektujemy witryny w dół bez końca, biorąc przykład z mediów społecznościowych typu Instagram czy Facebook, paginacja staje się passé. W zależności od przeznaczenia witryny np strona firmowa, lub produktowa, będziemy projektować zarówno układy stron symetryczne, jak asymetryczne, pojawią się również zmiany w kolorach. Kolor jest tym co wyróżnia markę, więc jasne, żywe i soczyste barwy robią wyraźną różnicę , która pozwoli wybić nie jeden produkt na pierwszy plan. W naszych projektach nie zabraknie również elementów 3D, ilustracji, małych animacji, które robią dużą różnice i bardzo ważnej w projektowaniu stron internetowych typografii przykuwającej uwagę odbiorcy.
Podsumowując, aspekty wizualne odgrywają ogromną rolę w dzisiejszej rzeczywistości , dlatego warto eksperymentować , ale nie zapominając o tym co jest najważniejsze, czyli UX i zadowolenie użytkowników, ponieważ jest to podstawowym wymogiem projektowania witryn www.
Autor artykułu: Dariusz Żebrowski z agencji Broker Media Warszawa.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.