Znasz już niektóre ze sposobów reklamowania swojej firmy. Dokonałeś analizy, wybrałeś odpowiednią formę promocji dla swojego biznesu i zacząłeś działać. Dalej jednak nie widzisz pozytywnych efektów? W tym artykule dowiesz się, jakie są najczęściej popełniane błędy w promowaniu działalności, oraz jak można ich uniknąć.
Jesteś cierpliwy?
Powinieneś zdawać sobie sprawę, iż promowanie własnej firmy to długotrwały proces. Nie licz na to, iż po założeniu fan page’a oraz zamieszczeniu kilku artykułów w Internecie ilość wejść i zamówień wzrośnie w zawrotnym tempie. Poświęć więcej czasu na swoje działania, a zobaczysz, że będzie to miało odzwierciedlenie w ich jakości i skuteczności. Powiedzenie „pośpiech najgorszym doradcą” sprawdza się w tym przypadku idealnie.
Znasz swoją konkurencję?
Sprawdź w Google, kto z Tobą konkuruje w wynikach wyszukiwania. Nie ignoruj konkurencji oraz co ważne, nie staraj się jej kopiować. Zobacz, w jaki sposób są prowadzone ich działania promocyjne – staraj się być lepszy od nich. Przeanalizuj również strony docelowe, na które konkurencja Cię przekierowuje. Możliwe, że Twoja strona różni się znacznie od innych, ale czy to źle? Sprawdź po wynikach kampanii.
Czy przesadnie nie oszczędzasz
Czasami warto jednak zainwestować więcej swoich środków pieniężnych, dostając w zamian lepszą jakość usługi bądź produktu. Przykładem może być zlecenie „po kosztach” zewnętrznej firmie pozycjonowania strony. Prawdopodobnie będzie to wykonane „z automatu”, co prędzej czy później zostanie wykryte przez Google. Efekt w tym przypadku okaże się niestety odwrotny od zamierzonego.
Odpowiednio określiłeś grupę odbiorców
Nawet najlepsza kampania reklamowa może się nie udać, jeśli nie określisz odpowiednio grupy docelowej, do której będzie ona kierowana. Aby promocja była skuteczna, podstawową rzeczą jest określenie kto może być zainteresowany Twoim produktem. Zastanów się, czy są to może młode mamy, młodzież w wieku szkolnym, a może starsi panowie po 60’ce? Określ także miejsce zamieszkania potencjalnych klientów oraz ich status majątkowy, by nie popełnić żadnych gaf. Nie przyniesie Ci dużego efektu reklama skierowana do ogółu.
Poznanie produktu i określenie grupy docelowej ma podstawowe znaczenie w procesie sprzedażowym. Dowiesz się więcej na ten temat pod adresem https://6krokow.pl/poznaj-produkt-i-okresl-grupe-docelowa/
Opracowałeś strategię?
Zanim cokolwiek zaczniesz robić, upewnij się, czy wiesz jak to dokończyć. Brak strategii marketingowej może prowadzić do ponoszenia dużych kosztów, nie uzyskując przy tym znacznych efektów. Zastanów się jak rozpoczniesz kampanię reklamową, w jaki sposób będziesz ją prowadził, oraz co chcesz dzięki niej osiągnąć. Stwórz konkretny plan działania, by nie tracić przy tym czasu i pieniędzy.
Właściwie promujesz produkt?
Podczas opisywania swojej oferty pamiętaj o tzw. języku korzyści. Wiele firm, mając na celu przedstawienie swojej oferty w najlepszym świetle, opisują dane techniczne, parametry i inne „suche fakty”. Niestety to często nie przemawia do przeciętnego odbiorcy. Przedstaw swoim klientom, jakie korzyści będą mieli po nabyciu danego produktu czy usługi.
Wybrałeś dobrą nazwę dla firmy?
Być może od tego punktu powinniśmy zacząć. Znacznie łatwiej wypromujesz biznes, jeżeli stworzona dla niego nazwa będzie odpowiednio dopasowana. Dopasowana nie tylko do oferty którą proponujesz, ale przede wszystkim – do potencjalnych klientów. Jeżeli Twoja firma produkuje odzież dla dzieci, nie nazywaj firmy „Bourjois”. Lepiej się sprawdzi w takim przypadku nazwa, która będzie się kojarzyła z komfortem (rodzice dbają o dobro i wygodę dzieci) czy wytrzymałością (aktywny tryb życia pociech wymaga ubioru dobrej jakości). „Bourjois” zostaw firmom produkującym ekskluzywne kosmetyki…
Im krótsza nazwa, tym łatwiej odbiorcy ją zapamiętają. Przy promocji firmy, znacznie mniej zainwestujesz w budowanie świadomości marki, jeżeli nazwa będzie lepiej zapamiętywalna.
Wielu przedsiębiorców zapomina o tym, że nazwa dla firmy powinna być oryginalna. Nie chodzi tu tylko o wyróżnienie się na rynku. Chociaż to równie istotne. Oryginalność nazwy jest niezbędna, jeżeli chciałbyś zastrzec nazwę firmy. Rejestrowany znak towarowy, nie może być podobny lub identyczny z innymi znakami tej samej branży. Dobra i unikalna nazwa dla firmy pozwoli Ci bezpiecznie zastrzec nazwę w Urzędzie Patentowym.
Mając na uwadze opisane wyżej błędy, które są najczęściej popełniane podczas promowania swojej firmy – sprawdź, czy takie istnieją także w Twojej kampanii. Staraj się poprawić nieskuteczne i błędne działania, a szybko zauważysz pozytywne zmiany w rozpoznawalności Twojej marki.
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.