Większość przedsiębiorców dostrzega, jak wielkim wsparciem w promocji online potrafi być prowadzenie fanpage na Facebooku. Przy jego pomocy udaje się naprawdę wiele zdziałać, zwłaszcza gdy podejdzie się do tematu w pełni profesjonalnie.
Można by zapytać: „Profesjonalnie? To znaczy jak?”. Nie ma co ukrywać – prowadzenie fanpage to nie jednorazowe zbudowanie profilu oraz późniejsze wrzucanie pojedynczych, przypadkowych zdjęć. Takie działanie w zasadzie nie przynosi żadnych rezultatów.
Co zatem zrobić, żeby wykorzystać potencjał, który daje fanpage? O tym napiszemy poniżej.
Prowadzenie fanpage – do czego wykorzystać firmową stronę na Facebook?
Wielu osobom strona firmowa na Facebooku kojarzy się przede wszystkim z budowaniem świadomości marki oraz tworzeniem przestrzeni do promocji rozmaitych produktów lub usług. Często przedsiębiorcy powtarzają utarty frazes, że „Facebook nie sprzedaje”.
Nie musi być to jednak prawda. Wszystko zależy jednak od właściwego wykorzystania tego narzędzia. Prowadzenie fanpage potrafi zwiększyć sprzedaż, podobnie jak dobre szkolenie przygotowane za pośrednictwem WebinarJam. Liczy się jednak przekazywanie konkretnych wartości oraz treści potrzebnych odbiorcom.
Oczywiście podstawowym celem, który przyświeca wielu firmom przy tworzeniu strony firmowej na Facebooku, jest zwiększenie popularności, poszerzenie grona odbiorców oraz budowanie rozpoznawalności marki. Fanpage przydaje się do tworzenia zaangażowanej grupy fanów, którzy aktywnie uczestniczą w życiu firmy, komentują posty oraz dzielą się ich treścią ze swoimi znajomymi, w naturalny sposób stając się ambasadorami marki.
Warto jednak pamiętać, że zbudowanie silnych więzi z fanami za pośrednictwem social mediów niejednokrotnie prowadzi także do pozyskania nowych, zaufanych klientów, którzy pozostaną z nami na długie lata.
Fanpage sprawdza się także jako skuteczny sposób na budowanie wizerunku oraz brandingu firmy. Warto łączyć możliwości, które dają zasięgi organiczne oraz płatne kampanie reklamowe na Facebooku. przy ich pomocy dociera się do odpowiednich odbiorców, ściśle wyselekcjonowanych dzięki targetowaniu, zainteresowanych treściami publikowanymi przez nas na profilu.
Jak zbudować silną markę na Facebooku?
Do zbudowania wizerunku i mocnego brandu potrzeba czasu. Nie da się uzyskać fenomenalnych rezultatów w krótkim czasie. We wszystkim potrzebna jest konsekwencja i systematyczność. Podobnie jak jedno szkolenie na WebinarJam nie stworzy z nas w oczach widowni ekspertów w danej branży, tak jeden systematyczny post nie zbuduje zaufanej grupy fanów. Niezbędne jest przyzwyczajenie, regularność publikacji oraz zawsze nienaganny profesjonalizm.
Jak promować markę na Facebooku? Trzeba zacząć od zbudowania zaufania i świadomości społecznej, które przekują się rozpoznawalność w świecie wirtualnym i fizycznym.
Co jest do tego potrzebne? Przede wszystkim przydają się dobrze zaplanowane treści, dopracowane w najmniejszych szczegółach. Teksty powinny być ciekawe oraz pełne fraz kluczowych, zdjęcia – profesjonalne i przykuwające wzrok, materiały video – intrygujące i wciągające odbiorców do naszego świata.
Dodatkowo warto pamiętać o spójności przekazu z identyfikacją marki – wszystkie elementy tożsamości wizualnej powinny być do siebie perfekcyjnie dopasowane. Odbiorcy bez trudu mogą dzięki temu rozpoznać firmę oraz wyłowić ją z tysięcy innych profili.
Prowadzenie fanpage wymaga sporej ilości pracy oraz nieustannego działania. Aby zaciekawić ludzi i przekonać ich do uczestniczenia w życiu profilu, musi on w pełni odpowiadać ich oczekiwaniom lub potrzebom. Profil firmowy na Facebooku może stać się perfekcyjnym kanałem do komunikacji z klientami. Trzeba się do tego tylko dobrze przygotować i nieustannie o niego dbać.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.