Prywatne Zdrowie informuje i edukuje

Opublikowano: 19 czerwca 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Ponad 20 tys. zarejestrowanych lekarzy i 7 tys. placówek medycznych – to obecny stan bazy danych serwisu Prywatne Zdrowie. Jego pomysłodawca – Tomasz Kurzątkowski, który jak mówi „przeszedł gehennę kontaktów z publiczną służbą zdrowia po poważnym wypadku – chce stworzyć ogólnopolskim informator medyczny, który ma pomóc pacjentom w poruszaniu się po skomplikowanym systemie opieki zdrowotnej.

Serwis tworzą osoby niezwiązane zawodowo z branżą medyczną lub farmaceutyczną. Skierowany jest do ludzi, którzy nie znają się na medycynie, ale od czasu do czasu muszą z niej skorzystać. Stąd pomysł – mówienie prostym językiem o sprawach skomplikowanych i trudnych – przekonuje Kurzątkowski.

Prywatne Zdrowie tworzą sami internauci. Mogą na przykład dodawać opinie i rekomendacje osób, z usług których skorzystały. Budowaniu bazy lekarzy towarzyszy konkurs „Postaw na zdrowie”. Główną nagrodą jest roczny zapas pieluszek oraz 5 tys. zegarków UV. Aby wziąć udział w konkursie należy zalogować się w serwisie i dodać trzy nazwiska swoich lekarzy do bazy portalu. Warunkiem otrzymania upominku jest pozytywna weryfikacja podanych danych przez system serwisu.

Prywatne zdrowie

Wraz z konkursem na portalu prowadzona jest akcja informacyjna zwiększająca świadomość na temat zagrożeń związanych z promieniowaniem słonecznym. Część poradnikowa ma być stale rozwijana i stanowić ważny element konstrukcji serwisu.

Jak twórcy Prywatnego Zdrowia chcą zarabiać? Model biznesowy przewiduje takie działania jak:

  • Rozbudowa i udoskonalanie porównywarki ubezpieczeń zdrowotnych oraz ich sprzedaż (jak przekonuje Tomasz Kurzątkowski, Prywatne Zdrowie to jedyne miejsce w polskim internecie, w którym można porównać oferty ubezpieczeń zdrowotnych większości liczących się na rynku firm ubezpieczeniowych)
  • Pośrednictwo w sprzedaży usług dookoła medycznych (testy DNA, przechowywanie komórek macierzystych, pośrednictwo w znalezieniu opieki dla dziecka itd.)
  • Pośrednictwo w sprzedaży leków OTC (bez recepty)
  • Sprzedaż powierzchni reklamowej

Rynek medyczny to wciąż łakomy kąsek w polskim internecie. Czy Prywatne Zdrowie zajmie na tym polu stabilną, wysoką pozycję?

www.prywatnezdrowie.pl

Dawid ZarazińskiPrywatne Zdrowie informuje i edukuje

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.