Ten wynalazek okazał się wprost niezastąpiony podczas spotkań biznesowych, szkoleń czy właśnie prezentacji przed klientami lub kontrahentami. Możliwości jakie daje nam flipchart są w zasadzie niewyczerpalne, a tak naprawdę każdy może spożytkować go w zupełnie inny sposób. Dzisiaj skupimy się na jego wielu zaletach, a przy tym opowiemy o nich coś więcej, abyś w przyszłości mógł zakupić jego jak najlepszą wersję.
Czym wyróżnia się flipchart?
Jego pierwotna wersja odznaczała się stojakiem metalowym oraz blokiem papieru, który można było przekładać lub całkowicie odrywać. Jednak z biegiem czasu powstało wiele nowych odmian flipchartów, które mają postać mini tablic suchościeralnych lub magnetycznych. Wówczas pisanie na nich mazakami ścieralnymi oraz wieszanie informacji na magnesach stało się podstawową formą przekazywania komunikatów, co było o wiele szybsze do zmazywania i przechodzenia do kolejnych podpunktów prezentacji. Ostatecznie polecamy wersję, która łączy w sobie powierzchnię tablicy wraz z zaciskami na kartki papieru, które mogą wydawać się dość staromodne, aczkolwiek po ich przerzuceniu zawsze można wrócić do poprzednio omawianych kwestii. Natomiast fragment suchościeralnej tablicy posłuży już jako miejsce na dodatkowe notatki lub spostrzeżenia. Co więcej, niektóre modele zawierają także specjalne uchwyty na pisaki, magnesy czy ściereczki, a nawet miejsce na ryzę papieru, a to z pewnością ułatwi prowadzenie prezentacji i skupienie się na ważniejszych rzeczach.
Jak go wykorzystać?
Wspomnieliśmy już o tym po krótce na samym początku artykułu, gdzie zastosowanie flipcharta może być bardzo wszechstronne. Przydatny jednak najczęściej okazuje się w biurach, gdzie prowadzone są rozmowy i szkolenia dla pracowników firmy albo spontanicznie organizowane burze mózgów, gdzie wtenczas można zapisać na tablicy czy kartkach wszystkie powstałe pomysły. Równie skuteczne okazują się dla kierowników, którzy mogą między sobą opracowywać liczne strategie dotyczące polepszenia jakości działania na rynku czy też w innych ważnych sprawach. Jednak chcielibyśmy tutaj głównie skupić się na prezentacjach, które wcale nie muszą być zrealizowane w formie multimedialnej. Oczywiście warto połączyć wszystkie te możliwości, by jednocześnie zaciekawić odbiorców różnymi animacjami i przekazami wizualnymi, jak i podeprzeć swoją argumentacje kwestiami merytorycznymi, które mogą być przedstawione hasłami na flipcharcie.
Takie rozwiązanie jest naszym zdaniem najkorzystniejsze, ponieważ uwaga słuchaczy skupiona jest na wszystkich elementach jednocześnie, a przecież najważniejsza jest dynamika mówienia. Właśnie w tym celu najlepiej jest wybierać osoby charyzmatyczne, śmiałe, z bogatym zasobem słownictwa oraz potrafiące przekazywać ważne informacje w sposób spontaniczny. Wówczas potrzebne jest bardzo dokładne przygotowanie, by cała prezentacja miała charakter naturalny i niewymuszony, a omawiane po kolei aspekty trzymały się całości konceptu i płynnie pojawiały się jeden za drugim. Wtedy obok stojący flipchart może posłużyć jako pomoc naukowa, a nie jako główny element, z którego odczytywane są suche fakty.
Chcąc przekonać innych do swojej koncepcji, trzeba użyć rozmaitych argumentów, by każdy z nich trafił do poszczególnych osób. Opracowanie takiego przemówienia powinna trwać nieco dłużej, by nie pominąć żadnej kwestii ani zanudzić odbiorców. Jest to dość trudna sztuka do opanowania, aczkolwiek warto trenować, a właśnie obecność flipcharta może Ci w tym pomóc.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.