Rakuten poświęca domenę buy.com

To jedna z najbardziej kontrowersyjnych w ostatnich latach decyzji związanych z prowadzeniem e-biznesu i domenami. Japońska firma, właściciel sklepu Buy.com, zmienia jego nazwę na Rakuten.

Przypomnijmy: w połowie 2010 r. japońska firma Rakuten kupiła domenę Buy.com oraz działający w jej ramach portal sprzedażowy – za 250 mln dolarów. Spółka zdecydowała się teraz na zmianę nazwy e-sklepu – z Buy.com na Rakuten Shopping – i domeny, pod jaką będzie można go znaleźć: na rakuten.com.

Buy.com przekierowywać będzie internautów na rakuten.com od 31 stycznia. Obecnie wyświetlany jest baner informujący o zmianie.

rakuten-baner

Decyzja wzbudza ogromne emocje. Najkrócej podsumować można ją zdaniem, że jest to przejście od najlepszego słowa kluczowego do rozwijanej od lat marki. Rakuten nie jest tak dobrze znany poza Japonią, gdzie ma bardzo mocną pozycję: w 2011 r. firma miała 4,7 mld dolarów przychodów i ok. 886 mln dolarów zysku operacyjnego. W ostatnich latach stawia na ekspansję: firma obecna jest już m.in. w Austrii, Brazylii, Kanadzie, Niemczech, Indonezji, Wielkiej Brytanii czy w USA właśnie. Warto dodać, że do niej także należy domena rakuten.pl, która nie prowadzi obecnie do żadnej strony.

Rakuten staje się globalną marką i to właśnie stąd kontrowersyjna zmiana. Pytanie tylko czy poświęcenie buy.com nie będzie zbyt bolesne, przynajmniej na początku?

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top