To jedna z najbardziej kontrowersyjnych w ostatnich latach decyzji związanych z prowadzeniem e-biznesu i domenami. Japońska firma, właściciel sklepu Buy.com, zmienia jego nazwę na Rakuten.
Przypomnijmy: w połowie 2010 r. japońska firma Rakuten kupiła domenę Buy.com oraz działający w jej ramach portal sprzedażowy – za 250 mln dolarów. Spółka zdecydowała się teraz na zmianę nazwy e-sklepu – z Buy.com na Rakuten Shopping – i domeny, pod jaką będzie można go znaleźć: na rakuten.com.
Buy.com przekierowywać będzie internautów na rakuten.com od 31 stycznia. Obecnie wyświetlany jest baner informujący o zmianie.
Decyzja wzbudza ogromne emocje. Najkrócej podsumować można ją zdaniem, że jest to przejście od najlepszego słowa kluczowego do rozwijanej od lat marki. Rakuten nie jest tak dobrze znany poza Japonią, gdzie ma bardzo mocną pozycję: w 2011 r. firma miała 4,7 mld dolarów przychodów i ok. 886 mln dolarów zysku operacyjnego. W ostatnich latach stawia na ekspansję: firma obecna jest już m.in. w Austrii, Brazylii, Kanadzie, Niemczech, Indonezji, Wielkiej Brytanii czy w USA właśnie. Warto dodać, że do niej także należy domena rakuten.pl, która nie prowadzi obecnie do żadnej strony.
Rakuten staje się globalną marką i to właśnie stąd kontrowersyjna zmiana. Pytanie tylko czy poświęcenie buy.com nie będzie zbyt bolesne, przynajmniej na początku?
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.