Raport Interactions „Mobile Marketing w Polsce”

Opublikowano: 4 czerwca 2014. Kategoria: Marketing i reklama. Tagi: , ,

Międzynarodowa sieć reklamy Interactions przedstawiła raport „Mobile Marketing w Polsce 2014 – postrzeganie i potencjał rozwoju”. W raporcie znajdziemy odpowiedzi na pytania dotyczące potencjału, barier i przyczyn wzrostu.

Zrzut ekranu 2014-06-04 o 09.05.08Zdecydowana większość ankietowanych (86 proc.) osób zauważa, że znaczenie marketingu w rynku mobilnym będzie rosnąć. Co ciekawe, wśród badanych dominuje przekonanie, że popularne formy reklamy niekoniecznie są skuteczne. Na pytanie „Jakie są najpopularniejsze formy mobile marketingu”, większość osób wskazała SMS/MMS (69 proc.), formy statycznej reklamy (43 proc.) oraz wyszukiwanie mobilne (33 proc.).

Osoby biorące udział w badaniu wyraźnie określiły główne bariery w rozwoju mobile marketingu. I tak najistotniejszym czynnikiem spowalniającym jest ograniczona liczba mobilnych wersji stron internetowych, następnie mała prędkość przesyłu danych mobilnych oraz ich względnie wysokie ceny. Co ciekawe, skuteczność komunikacji (niska responsywność), efektywność kosztowa czy stopień interakcji nie są przez respondentów postrzegane jako istotna przeszkoda. Badani widzą natomiast szansę na rozwój mobile marketingu w coraz niższych cenach urządzeń, rozwoju m-commerce i nowych technologiach emisji reklam.

Najistotniejszym czynnikiem spowalniającym jest ograniczona liczba mobilnych wersji stron internetowych
Raport został opracowany na podstawie sondażu, jaki sieć Interactions Europe przeprowadziła wśród marketerów (dyrektorzy marketingu, dyrektorzy komunikacji marketingowej lub specjaliści ds. komunikacji online), domów mediowych (planerzy online), agencji interaktywnych, wydawców oraz brokerów reklamy online. Badanie miało postać anonimowego sondażu internetowego, który przeprowadzono na wybranej próbie 266 osób w okresie od 3 kwietnia do 9 maja 2014 roku.

Raport „Raport Mobile Marketing” można pobrać z naszych stron.

Sylwester KozakRaport Interactions „Mobile Marketing w Polsce”

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.