Serwis Furgonetka już po raz czwarty opublikował raport o dostawie w polskim e-handlu, w którym przeanalizował sklepy online pod kątem oferowanych przez nie form doręczenia i ich cen. Z raportu wynika, że kupując w małych i średnich sklepach internetowych za dostawę zamówienia trzeba średnio zapłacić 15,66 złotych, a w dużych – 10,91 złotych.
Formy dostawy w sklepach internetowych
Badanie pokazało, że aż 40% małych i średnich sklepów online oferuje tylko jedną formę dostawy kurierem. W przypadku dużych sklepów sytuacja jest odwrotna, gdyż aż 43% z nich posiada w ofercie cztery i więcej opcji wysyłki zakupów online. Najpopularniejszą inną formą doręczenia niż kurier udostępnioną w polskich e-sklepach są Paczkomaty, jednak coraz bardziej na znaczeniu zyskują dostawy do sklepów Żabki czy stacji Orlen. Ta tendencja szczególnie widoczna jest w dużych sklepach.
Jaka jest średnia cena dostawy zakupów online w Polsce?
Robiąc zakupy online w małym lub średnim sklepie za dostawę przesyłki przedpłaconej trzeba zapłacić średnio 15,66 złotych. Opcja przesyłki za pobraniem kosztuje średnio 20,96 złotych. W przypadku dużych sklepów koszt paczki przedpłaconej wynosi 10,61 złotych, a COD – 14,53 złotych.
Opcję darmowej wysyłki posiada w ofercie już 71% dużych sklepów, a średnia wartość koszyka od której jest dostępna wynosi 169,21 złotych.
Cały raport można pobrać ze strony furgonetka.pl.
W badaniu przeanalizowano 1059 polskich sklepów internetowych. Zostały one podzielone na dwa segmenty – małe i średnie sklepy oraz duże. Do badania wybrano je w procesie doboru losowego. Z raportu można się dowiedzieć, ile form dostawy oferują sklepy online, jakie poza kurierem są najczęściej udostępniane opcje doręczenia, jaki jest średni koszt wysyłki czy jakie są najpopularniejsze firmy kurierskie. Dodatkowo raport został wzbogacony o opinie kilku ekspertów z branży.
Wpisy promowane
- Mewa inwestuje w system doboru rozmiaru odzieży oparty na sztucznej inteligencjiDostawca usług tekstylnych firma Mewa kontynuuje swój rozwój, zapewniając sobie większościowe udziały w startupie, jakim jest Esenca Digital Workwear S.R.L. ...
- Zadbaj o właściwą kondycję psychiczną swoich pracownikówDzisiejsze czasy charakteryzują się szybkim tempem życia, które w połączeniu z presją związaną z rywalizacją na coraz bardziej konkurencyjnym rynku ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
- Rynek reklamy w Polsce – styczeń 2024W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.