Raport mGenerator.pl: W 2014 będzie rokiem m-commerce

Opublikowano: 17 stycznia 2014. Kategoria: Marketing i reklama Sklepy internetowe. Tagi: ,

Według raportu przygotowanego przez mGenerator.pl 2014 rok będzie zdecydowanie należał do segmentu zakupów mobilnych. Wśród innych zmian na rynku autorzy wskazują upowszechnienie płatności mobilnych, inteligentnych cen czy przenoszenie sklepów wirtualnych do tradycyjnych placówek. Według szacunków wartość tego sektora podwoi się i zbliży w tym roku do miliarda złotych.

W raporcie czytamy:

mgeneratorNa popularyzacji mobile w 2014 roku zyskają nie tylko duże firmy. Upowszechnienie idei „local buying” przyczyni się do wzrostu sprzedaży także w lokalnych sklepach oraz u dostawców usług. Możliwe będzie również wykorzystanie na szerszą skalę „smart prices” – inteligentnych cen. Będą one zmieniały się w zależności od dnia, godziny, a nawet lokalizacji klienta. W tym roku wzrośnie też zainteresowanie usługami typu „click & collect”. Możliwość rezerwacji towaru oraz jego późniejszego odbioru na miejscu, to szansa dla tradycyjnych sklepów na pozyskanie nowych klientów.

Kolejnym zauważalnym trendem będzie coraz częstsze wychodzenie e-sklepów do świata realnego. Będzie to możliwe dzięki technologiom mobilnym, które już dziś są dostępne, ale jeszcze rzadko wykorzystywane we wsparciu sprzedaży online. Mowa m.in. o kodach QR i znacznikach NFC, a także dedykowanych dla m-commerce aplikacjach sprzedażowych wykorzystujących m.in. grywalizację. Pozwolą one na prezentację oferty e-sklepu np. na specjalnych czasowych stoiskach rozlokowanych w przestrzeni miejskiej – wyjaśnia Piotr Krawiec z mGenerator.pl.

Ostatnim kluczowym trendem będzie dostosowanie banków oraz systemów szybkich płatności internetowych do wymagań użytkownika mobilnego. Już dziś prowadzą one prace nad stworzeniem w pełni mobilnych wersji swoich serwisów transakcyjnych.

Sylwester KozakRaport mGenerator.pl: W 2014 będzie rokiem m-commerce

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.