Raport specjalny Skąpiec.pl: tablety

Opublikowano: 10 lutego 2014. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Skąpiec.pl przygotował kolejny raport specjalny, badający preferencje zakupowe polskich internautów. Tym razem publikacja została w całości poświęcona tematowi tabletów.

Statystyki Skąpiec.pl z ostatniego kwartału 2013 roku wskazują, że internautów, którzy planowali zakup nowego tabletu, najbardziej interesowała wielkość ekranu tego urządzenia. Kwestia ta okazała się kluczowa dla prawie jednej czwartej użytkowników serwisu.

skapiec tablety

Podobną – bo oscylującą w granicach 22 punktów procentowych – popularnością mógł pochwalić się filtr „Producent”. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszyły się z kolei parametry tabletu związane z komunikacją – filtr ten został użyty przez około 13 proc. internautów. Progu dziesięciu procent zainteresowania nie przekroczyły zaś takie właściwości urządzenia, jak sposób łączenia z internetem (8,74 proc. wyszukań), rozdzielczość ekranu (8,44 proc.), system operacyjny (7,85 proc.), pamięć RAM (6,32 proc.) czy dysk twardy (6,32 proc.). Najmniej zaprzątającymi głowy przyszłych właścicieli tabletów kwestiami okazały się rodzaj procesora (1,95 proc.), a także cena urządzenia, na którą zwróciło uwagę zaledwie 0,12 proc. użytkowników serwisu.

W okresie od października do grudnia 2013 roku najpopularniejszą wielkością ekranu w tablecie okazało się 10 cali. Urządzeń o właśnie takiej przekątnej wyświetlacza poszukiwało ponad 36 proc. użytkowników porównywarki. Oprócz tego dużym wzięciem cieszyły się ekrany 7– i 9–calowe, które zostały wybrane przez odpowiednio 23,47 proc. i 16,43 proc. internautów.

W przypadku poszczególnych producentów urządzeń, prym wiodą tablety firmy Samsung, którymi zainteresowanie wyraziło 20,67 proc. użytkowników serwisu. Na kolejnych miejscach uplasowały się produkty takich marek jak: Asus (13,73 proc. wyborów internautów), Lenovo (11,56 proc.) czy Apple, któremu udało się osiągnąć wynik 11,56 proc. popularności.

W filtrze „Komunikacja” wygrał internet 3G, który zainteresował aż 41,2 proc. grupy. 29,15 proc. internautów rozglądało się z kolei za wbudowanym w urządzenie systemem GPS. Dość popularną opcją okazał się również Bluetooth (17,78 proc. wyszukiwań).

Wśród osób zainteresowanych rodzajem internetu w tablecie, największa grupa (70,58 proc.) poszukiwała sprzętu wyposażonego w Wi–Fi. Niecała 1/3 użytkowników za pożądaną opcję uznała obsługę kart GSM (29,42 proc. popularności).

Statystyki Skąpiec.pl pokazują, że ponad 25 proc. poszukujących tabletu po filtrze „Rozdzielczość ekranu” wybierało wartość 1280×800, a niespełna 18 proc. – 1920×1200. Zbliżoną popularnością cieszyły się urządzenia z ekranami o wymiarach 1024×769 (14,35 proc.) i 2048×1536 (14,2 proc.).

W przypadku systemów operacyjnych, zdecydowanym liderem rankingu okazał się Android 4.x (43,21 proc. popularności) i po prostu opcja „Android” bez rozróżnienia na poszczególne generacje systemu (22,98 proc. wyszukań).

Preferowaną wartością w przypadku pamięci RAM był 1 GB (45,58 proc.). Zaraz za nim uplasowały się 2 GB, za którymi rozglądało się ponad 37 proc. użytkowników serwisu.

Najpopularniejszy dysk twardy w tablecie to z kolei 16 GB – takiej opcji szukało ok. 40 proc. internautów. Na kolejnych miejscach znajdziemy dyski 8– i 32–gigabajtowe, którym uwagę poświęciło odpowiednio 25,28 proc. i 19,27 proc. osób.

Wśród procesorów liderem okazał się z kolei Intel Core i5, mogący pochwalić się wskaźnikiem wyszukań na poziomie 17,05 proc. Miejsce drugie przypadło zaś urządzeniom wyposażonym w ARM Cortex (16,43 proc.).

W filtrze „Cena” palma pierwszeństwa przypadła tabletom do 1000 złotych, których zakupem zainteresowane było aż 70,41 proc. użytkowników.

W raporcie nie zabrakło również miejsca na zestawienie dziesięciu najpopularniejszych modeli tabletów. Co może okazać się zaskakujące, najczęściej wybieranym urządzeniem okazał się produkt polskiego producenta – Goclever Terra 70. Zaraz za nim uplasował się Samsung Galaxy Tab 2 10.1 P5110 16GB, trzecia lokata przypadła z kolei tabletowi Lenovo A100. Z pełną listą najpopularniejszych urządzeń tego typu można zapoznać się z w trakcie lektury całego raportu.

W publikacji, poza analizą preferencji zakupowych internautów, znalazło się także miejsce na komentarze ekspertów. Specjaliści doradzają w nich, czym kierować się w trakcie wyboru tabletu, na które parametry zwrócić szczególną uwagę oraz jak dokonać zakupu urządzenia, które spełni nasze oczekiwania i jednocześnie nie zrujnuje domowego budżetu.

Całość raportu można pobrać ze strony Skąpiec.pl: www.skapiec.pl/site/doc/200/20/26/

Nasza Redakcja objęła publikację patronatem medialnym.

Dawid ZarazińskiRaport specjalny Skąpiec.pl: tablety

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.