Od czasu do czasu bywa tak, że media społecznościowe zalewają udostępnienia publikacji, która wykorzystując real time marketing, bezprecedensowo podbija serca.

Dlaczego warto zadbać o RTM?
Temat real time marketingu często budzi ogromne emocje, ponieważ jeśli kreacja „zażre”, to liczba wzmianek i udostępnień rośnie lawinowo. Na samym początku warto jednak zwrócić uwagę na to, że określenie RTM bardzo często jest błędnie przypisane różnym działaniom marek.
Choć w tej publikacji nie będziemy rozwodzić się nad precyzyjną definicją, ustalmy jedno – RTM ma niewiele wspólnego z zaplanowanymi wydarzeniami. Publikacja posta z okazji Dnia/Święta/Turnieju i podobnych jest po prostu tworzeniem treści odnoszących się do aktualnych wydarzeń, których wszyscy spodziewamy się „od jakiegoś czasu”.
Real time marketing pojawia się wówczas, gdy mamy do czynienia z sytuacją, która… zaskoczyła. I właśnie w tych przypadkach możemy się spodziewać zasięgowego bumu pod chwytliwą kreacją – o ile nie specjaliście SM nie zabrakło refleksu.
Dobre przykłady RTM:
Młodzieżowe słowo roku
Kiedy opublikowano wyniki corocznego plebiscytu na młodzieżowe słowo roku, na fanpage’u KFC pojawił się post o treści „Eluwina jesieniary! Wpadajcie na naszą alternatywkę – Burgera Halloumi w KFC ? #SłowoRoku” z grafiką, na której znajdowało się zdjęcie burgera i tekst „ALTERNATYWKA”.
Super Bowl
Kiedy w trakcie 47. finału Super Bowl doszło do awarii, wskutek której zabrakło prądu i… zapanowała ciemność – na profilach OREO pojawiła się grafika z tekstem „YOU CAN STILL DUNK IN THE DARK”, która jest doskonałym nawiązaniem do rytuału zamaczania tych ciastek w mleku.
Snickers i Luis Suarez
Podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w 2014 roku doszło do nietypowego zdarzenia. Podczas meczu piłkarz Urugwaju (Luis Suarez) UGRYZŁ swojego przeciwnika. Bardzo szybko zareagował na to Snickers i na Twitterze marki pojawił się wpis o treści „Hey @luis16suarez. Next time you’re hungry just grab a Snickers. #worldcup #luissuarez #EatASNICKERS” i grafika ze zdjęciem batona oznaczonym tekstem „MORE SATISFYING THAN ITALIAN”.
Oczywiście istnieje jeszcze sporo doskonałych przykładów wykorzystania real time marketingu. Przedstawiliśmy tylko kilka wybranych, ale pewnie każdy marketer byłby w stanie wymienić ich nieco więcej. Bo specyfika RTM ma to do siebie, że bardzo szybko trafia w każde branżowe oko.
Spontaniczność czy dobry plan?
Jak widać, klucz w działaniach RTM to refleks. Niemniej jednak – często bywa tak, że pewne marki po prostu kojarzymy z dobrym real time marketingiem. To sugerowałoby, że także w obrębie tych działań możemy mówić o przygotowaniu bądź planowaniu.
W jaki sposób to zrobić, od czego zacząć i jak odróżnić nieodpowiednie zastosowanie RTM od definicyjnego podejścia? Sprawdź w artykule opublikowanym w Bazie Wiedzy Social Tigers https://bazawiedzy.socialtigers.pl/articles/real-time-marketing-co-to
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!