Regulamin sklepu internetowego krok po kroku

Opublikowano: 17 grudnia 2018. Kategoria: Wpis Promowany.

Samodzielne napisanie zasad dotyczących korzystania ze sklepu online może wydawać się proste. W rzeczywistości musi spełniać kilka wymogów, które nie tylko będą działać na korzyść sprzedającego, ale również klienta. Określenie praw i obowiązków obu stron pomoże rozwikłać niejasności w przypadku sporów. Warto zatem zapoznać się, jakie informacje powinien zawierać regulamin oraz jak go napisać, by był czytelny i przejrzysty.

Co powinien zawierać regulamin sklepu online? 

Nie ma jednego wzoru dla regulaminu, ani określeń prawnych, które wskazywałyby, co nie może się w nim znaleźć. Jednak odpowiednie ustawy, takie jak o ochronie konkurencji i konsumentów, ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne rozporządzenia i akty prawa w pewien sposób regulują kwestie, które należałoby poruszyć. Są to między innymi:

– określenie sposobu dokonywania płatności oraz sposobów i kosztów dostawy;

– wskazanie, że dane osobowe klientów podlegają ochronie;

– określenie warunków odstąpienia od klienta od umowy sprzedaży;

– informacja o odpowiedzialności lub jej braku za zaginięcie lub zniszczenie dostarczonej paczki.

 Od czego zacząć? 

Pierwszy, etapem jest wskazanie danych sprzedającego, wstępne przedstawienie oferty oraz definicje dotyczące branży. Konieczne będzie napisanie instrukcji rejestrowania i logowania się na stronie sklepu, a także wskazanie form zapłaty oraz sposobów dostawy, łącznie z ich ceną oraz przybliżonym terminem dostawy. Następnie przedstawić należy kroki postępowania w przypadku wymiany lub zwrotu towaru. Podpunkt powinien zwierać wszystkie niezbędne formularze, wyjaśnia radca prawny Marzena Zaremba. Na ostatnim miejscu są kwestie związane z ochroną danych osobowych, a więc pliki cookies oraz polityka bezpieczeństwa. Należy wiedzieć, że niektóre zapiski w regulaminie sklepu internetowego są niedozwolone. Prawo jasno wskazuje klauzule w kodeksie cywilnym, a dokładniej w Art. 385.

Czy prawnik pomoże? 

Jeśli samodzielne napisanie regulaminu jest zbyt skomplikowane, warto udać się po profesjonalną pomoc. Największą wiedzę posiadać będą ci prawnicy, których profesja dotyczy stricte działań w Internecie. Napisany przez nich regulamin będzie nie tylko zgodny z prawem, ale jednocześnie zrozumiały dla klienta. Warto też pamiętać, że przepisy i regulacje prawne często ulegają zmianom, dlatego raz napisany regulamin może nie być aktualny za rok. Konieczne będzie regularne sprawdzanie ustaw wcielanych w życie lub korzystanie z pomocy prawnika, który sprawdzi, czy wszystkie zapiski wciąż są zgodne z panującym prawem.

Wpisy PromowaneRegulamin sklepu internetowego krok po kroku

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.