Samodzielne napisanie zasad dotyczących korzystania ze sklepu online może wydawać się proste. W rzeczywistości musi spełniać kilka wymogów, które nie tylko będą działać na korzyść sprzedającego, ale również klienta. Określenie praw i obowiązków obu stron pomoże rozwikłać niejasności w przypadku sporów. Warto zatem zapoznać się, jakie informacje powinien zawierać regulamin oraz jak go napisać, by był czytelny i przejrzysty.
Co powinien zawierać regulamin sklepu online?
Nie ma jednego wzoru dla regulaminu, ani określeń prawnych, które wskazywałyby, co nie może się w nim znaleźć. Jednak odpowiednie ustawy, takie jak o ochronie konkurencji i konsumentów, ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne rozporządzenia i akty prawa w pewien sposób regulują kwestie, które należałoby poruszyć. Są to między innymi:
– określenie sposobu dokonywania płatności oraz sposobów i kosztów dostawy;
– wskazanie, że dane osobowe klientów podlegają ochronie;
– określenie warunków odstąpienia od klienta od umowy sprzedaży;
– informacja o odpowiedzialności lub jej braku za zaginięcie lub zniszczenie dostarczonej paczki.
Od czego zacząć?
Pierwszy, etapem jest wskazanie danych sprzedającego, wstępne przedstawienie oferty oraz definicje dotyczące branży. Konieczne będzie napisanie instrukcji rejestrowania i logowania się na stronie sklepu, a także wskazanie form zapłaty oraz sposobów dostawy, łącznie z ich ceną oraz przybliżonym terminem dostawy. Następnie przedstawić należy kroki postępowania w przypadku wymiany lub zwrotu towaru. Podpunkt powinien zwierać wszystkie niezbędne formularze, wyjaśnia radca prawny Marzena Zaremba. Na ostatnim miejscu są kwestie związane z ochroną danych osobowych, a więc pliki cookies oraz polityka bezpieczeństwa. Należy wiedzieć, że niektóre zapiski w regulaminie sklepu internetowego są niedozwolone. Prawo jasno wskazuje klauzule w kodeksie cywilnym, a dokładniej w Art. 385.
Czy prawnik pomoże?
Jeśli samodzielne napisanie regulaminu jest zbyt skomplikowane, warto udać się po profesjonalną pomoc. Największą wiedzę posiadać będą ci prawnicy, których profesja dotyczy stricte działań w Internecie. Napisany przez nich regulamin będzie nie tylko zgodny z prawem, ale jednocześnie zrozumiały dla klienta. Warto też pamiętać, że przepisy i regulacje prawne często ulegają zmianom, dlatego raz napisany regulamin może nie być aktualny za rok. Konieczne będzie regularne sprawdzanie ustaw wcielanych w życie lub korzystanie z pomocy prawnika, który sprawdzi, czy wszystkie zapiski wciąż są zgodne z panującym prawem.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.