Kilka dni temu przedstawiliśmy raport dot. domen .EU i tego jak się rozwija oraz jakim cieszy się zainteresowaniem. Postanowiliśmy zapytać przedstawicieli rejestratorów o to, co sądzą o samym rynku i jakie są możliwości jego rozwoju.
AZ.pl: Jest szansa na podwojenie liczby domen .EU w ciągu 2-3 lat
Patrząc na ilość domen na 10 tys. mieszkańców w tych krajach Unii Europejskiej, gdzie zostało zarejestrowanych najwięcej domen z końcówką .EU widzimy Polskę w połowie stawki, z wartością 63 domeny na 10 tys. mieszkańców.
Dla porównania w Niemczech jest 136 domen na 10 tys. mieszkańców, a u naszych południowych sąsiadów to aż 141 domen! Porównanie z Czechami, Niemcami, Holandią, Austrią czy Belgią pozwala sądzić, że mamy interesujące perspektywy dla wzrostu ilości domen .EU w Polsce. Wydaje się realne podwojenie ilości domen .EU zarejestrowanych przez Polaków w przeciągu maksymalnie 2-3 lat. Czynnikiem wprowadzającym niepewność co do wzrostów domeny EU są nowe domeny najwyższego poziomu, które mogą już na przełomie 2013/2014 roku wprowadzić wielkie zamieszanie zarówno w kontekscie rozwoju domen narodowych, domeny europejskiej (EU) jak i pozostałych domen gTLD. Innymi słowy – nowe domeny TLD mogą „zabić” popyt na .EU, a wszystko zależeć będzie od reakcji uczestników rynku – powiedział Albert Jerka, członek zarządu AZ.pl.
nazwa.pl: Dobra pozycja .EU jest stymulowana licznymi kampaniami marketingowymi
Raport kwartalny EURid nie przyniósł rewolucyjnych zmian, można raczej mówić o organicznym wzroście rejestru eu. Dało się zauważyć zwiększenie odnawialności domen .EU do poziomu 85 proc. przy 79 proc. w pierwszym kwartale. Nic dziwnego, własna domena .EU jest dla wielu przedsiębiorców oznaką prestiżu, podkreśleniem międzynarodowego charakteru prowadzonej działalności. Wysokie zainteresowanie domenami europejskimi utrzymuje się również w Polsce, co jest dodatkowo stymulowane przez liczne kampanie marketingowe i atrakcyjne oferty cenowe rejestratorów. W tym okresie nazwa.pl utrzymała się na pozycji lidera rejestracji domen .EU w Europie Środkowo-Wschodniej – skomentował dla nas Tomasz Zawada, menedżer ds. PR w nazwa.pl.
home.pl: Popularność wynika z prestiżu
Rosnąca popularność domen .EU w Polsce wynika po pierwsze z prestiżu, który daje adres z końcówką Unii Europejskiej, po drugie z coraz bardziej atrakcyjnych promocji cenowych na tego typu domeny. Firmy hostingowe, w tym również home.pl, dostrzegając wciąż jeszcze dużą pulę wolnych adresów z końcówką .EU o polskojęzycznych nazwach, dlatego zachęcają klientów do ich rejestrowania bardzo atrakcyjnymi promocjami. Co jakiś czas tego typu domenę można zarejestrować za
0 zł, a koszty ich przedłużenia nie są wysokie (w tym momencie ok. 50 zł). Z naszych obserwacji wynika że domeny .EU cieszą się coraz większym zainteresowaniem. W Europie natomiast domeny .EU są alternatywą dla krajowych domen ccTLD, zwłaszcza na rynku niemieckim, gdzie większość atrakcyjnych domen z końcówką .DE jest już zajęta – stwierdził Dariusz Kowalski odpowiadający za rozwój produktu domen w home.pl.
premium.pl: Za sukces odpowiada niższa cena i prestiż
Stabilny wzrost rejestru .EU nie jest dla nas zaskoczeniem. Mimo, że na świecie tego typu domena jest jeszcze traktowana z dystansem, to w krajach Unii jest w sposób oczywisty rozpoznawalna i powszechnie stosowana. Warto zwrócić uwagę, że powody wyboru domen .EU różnią się w zależności od danego kraju. I tak np. w Niemczech domena ta zawdzięcza swą popularność głównie ograniczonej dostępności wolnych domen .DE (a nie ma oficjalnych subdomen – odpowiedników com.pl) – więc .EU staje się naturalnym „drugim wyborem” przy poszukiwaniu dostępnych nazw. W Polsce natomiast istotnym czynnikiem jest niższy w stosunku do .PL koszt utrzymania oraz pewien prestiż, jaki daje „unijna” końcówka. Dlatego wiele firm decyduje się na uruchomienie anglojęzycznego serwisu pod firmową domeną .EU, czasem nawet traktując ją jako swój główny adres. Należy więc spodziewać się dalszego wzrostu zainteresowania tego typu domenami i dalszy stabilny rozwój rejestru – powiedział Przemysław Bojczuk, właściciel giełdy domen Premium.pl.
Domeny.pl: Domena odporna na kryzys
Po raz kolejny potwierdza się, że .EU jest wartościową domeną z dużym potencjałem. Nie dotyka jej nawet duży kryzys polityczny i gospodarczy w Europie. I choć nie spodziewam się nagłego skoku do 5 mln rejestracji, to jednak uważam, że jest to domena przyszłości. Szkoda tylko, że rynek wtórny jest tak oporny na .EU. Może się to zmieni? – uzupełnił Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.