Reklama i marketing firmy deweloperskiej

Na rynku nieruchomości jest spora konkurencja, dlatego trzeba opracować skuteczną strategię marketingową. Bez reklamy trudno o lepsze wyniki sprzedażowe. Nie brakuje inwestorów, ale trzeba do nich dotrzeć, zwiększyć rozpoznawalność marki, przekonać do skorzystania z oferty. Reklama posłuży do wzrostu zainteresowania potencjalnych nabywców. Najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z wielu kanałów promocji.

Reklama i marketing firmy deweloperskiej 1

W jaki sposób można promować firmę deweloperską?

W pierwszej kolejności należy zająć się przygotowaniem planu marketingowego. Trzeba dobrze przeanalizować potrzeby i możliwości firmy, cele biznesowe. Zadbać należy o odpowiednie zaprojektowanie lejka konwersji. Określić trzeba swoją grupę docelową, czyli potencjalnych klientów. Pozwoli to na sprecyzowanie reklamy, przez co stanie się ona efektywniejsza. Kierowanie przekazu do ogółu społeczeństwa nie przynosi satysfakcjonujących rezultatów. Bardzo pomocne jest zrobienie persony. W ten sposób można stworzyć profil klienta idealnego. Pozwoli to zaoszczędzić czas i pieniądze na działaniach promocyjnych. W przypadku prowadzenia kampanii SEO w ramach marketingu internetowego bardzo pomocne jest stworzenie persony opartej na celu, rolach, angażującej. Dostępne są nawet bezpłatne kreatory online tworzenia person.

Marketing deweloperów często obejmuje tradycyjne formy reklamy. Wymienić można tutaj przede wszystkim billboardy, dobrej jakości wizualizacje, materiały drukowane. Nie należy skupiać się tylko na działaniach w internecie. Obrót nieruchomościami w dużym stopniu opiera się na działaniach na rynku lokalnym, należy wobec tego dać o sobie znać, wyróżnić się na tle konkurencji. Za pomocą tradycyjnej reklamy, która dotyczy także brandingu, możliwe staje się dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Znaczenie ma to, aby potencjalni inwestorzy dowiedzieli się jak najwięcej o oferowanych nieruchomościach. Billboardy i materiały drukowane świetnie się do tego nadają. Polecić można również akcje PR, czyli organizowanie eventów. Wydarzenia przyciągają osoby zainteresowane tematem. Służą także do budowania pozytywnego wizerunku dewelopera. Nie można oczywiście zapomnieć o zamieszczeniu informacji w prasie, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o evencie.

Jak reklamować nieruchomości?

Każda firma deweloperska potrzebuje odpowiednio przygotowanej strony internetowej, która stanie się jej wizytówką. Jest ona także narzędziem reklamowym, który można wykorzystać na wiele sposobów. Ma być skarbnicą wiedzy o ofertach dotyczących sprzedawanych nieruchomości. Musi zawierać dane kontaktowe i wizualizacje. Nie może zabraknąć na stronie atutów inwestycji, planów mieszkań. Zadbać należy o to, aby witryna była responsywna, umieścić należy również formularz kontaktowy. Dużym ułatwieniem dla klientów jest livechat, który przyspiesza otrzymanie odpowiedzi na zadane pytania. Reklama i marketing firmy deweloperskiej obejmują także pozycjonowanie, na które składają się rozmaite działania SEO. Szybszy efekt uzyska się dzięki Google Ads, czyli reklamie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania. W celu zwiększenia zasięgu warto sięgnąć po banery reklamowe w sieci partnerskiej. Wszystko to pozwala na wzrost liczby użytkowników. Im więcej osób odwiedzi firmową stronę, tym lepiej. Działania promocyjne przyczyniają się do zwiększenia rozpoznawalności marki. Służą dotarciu do szerokiego grona odbiorców, wśród których znajdują się potencjalni klienci.

O czym warto pamiętać podczas opracowywania strategii marketingowej dla firmy deweloperskiej?

Każda firma deweloperska powinna zadbać o to, aby stać się jak najlepiej widoczna w internecie. Niezwykle ważna jest wizytówka Google Moja Firma. Jej założenie nie wiąże się z dodatkowymi kosztami, a ułatwia znalezienie przedsiębiorstwa. Można liczyć na to, że w organicznych wynikach wyszukiwania pojawią się najważniejsze informacje o firmie. Przełoży się to na ułatwiony kontakt z nią, stanie się również bardziej godna zaufania. Obecnie niezwykle ważny jest content marketing. Trzeba zadbać o atrakcyjne, wartościowe i ciekawe treści. W tym celu warto założyć firmowego bloga, świetnie sprawdzają się także vlogi zawierające opisy i atuty okolicy. Zainteresowanie wzbudzają również ciekawostki dla młodych inwestorów i osób kupujących pierwsze mieszkanie. Możliwości jest naprawdę sporo: storytelling, artykuły sponsorowane w serwisach branżowych i magazynowych.

Nie można zapomnieć również o social media, które zapewniają możliwość lokalnego targetowania reklam, nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z klientami. Warto zachęcić do zapisania się do newslettera, co pomaga zbudować bazę danych. Jest to również narzędzie służące do kontaktowania się z klientami, szybkiego informowania ich o nowościach promocjach, specjalnych ofertach itd. Firma deweloperska powinna pojawić się na serwisach z ofertami mieszkań. Zaleca się brać udział w targach nieruchomości. Działania CSR służą polepszeniu relacji z klientami, budowaniu zaangażowanej społeczności. Z kolei remarketing umożliwia dotarcie do klientów, którzy odwiedzili już stronę firmową, ale nie podjęli żadnych dodatkowych działań. Można wobec tego przypomnieć im o sobie w nienachalny sposób, zwiększyć świadomość marki.

Więcej: https://warszawskagm.pl/blog/jak-reklamowac-i-wypromowac-firme-deweloperska/

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top