Reklama w modelu „płać za efekt“ popularna w kryzysie

Opublikowano: 29 lipca 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Novem – prowadząc w Internecie działania z zakresu marketingu afiliacyjnego, które są rozliczane wyłącznie za efekt – od początku 2009 roku podwoiło liczbę jednocześnie obsługiwanych programów z 40 do ponad 80. Wzrost ten jest jeszcze bardziej imponujący, jeśli porówna się go z pierwszym półroczem 2008 roku. Firma obsługiwała wtedy równolegle kilkanaście programów.

Większa liczba prowadzonych programów przełożyła się także na zwiększenie przychodów spółki. W pierwszym półroczu 2009 roku były one wyższe o blisko 130 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. To najlepsze rezultaty w całej dotychczasowej historii Novem.

Osiągnięte wyniki to zasługa zarówno rozwoju współpracy z dotychczasowymi klientami, m.in. Aviva Commercial Union, Nowa Itaka, Creditfield, BRE Bank, Cetelem Bank, jak i coraz większej liczby nowych klientów. Szczególnie widoczny jest wzrost zainteresowania marketingiem afiliacyjnym wśród przedstawicieli branży FMCG. Wśród nowych klientów Novem nie brakuje jednak przedstawicieli i innych branż, jak np. motoryzacja (Peugeot) czy handel (Tesco).

W minionym półroczu miały też miejsce ważne zmiany w ofercie i organizacji Novem, które również przyczyniły się do szybkiego tempa rozwoju. Najważniejszą nowością ofertową było wprowadzenie przez Novem systemu tzw. feedów produktowych. Umożliwia on pobieranie informacji o reklamowanych produktach wraz z linkami do strony danego produktu w sklepie internetowym. Pozwala to wydawcom wybierać do reklamowania na swoich stronach te produkty, które najlepiej pasują do profilu ich użytkowników. Feedy produktowe zwiększają znacząco skuteczność emitowanych reklam. Novem uruchomiło także autorski system informatyczny, który zautomatyzował rozliczenia z wydawcami stron internetowych z sieci afiliacyjnej. Liczba tych stron w sieci Novem wynosi obecnie ponad 150 tysięcy.

Hanna LaskowskaReklama w modelu „płać za efekt“ popularna w kryzysie

Podziel się!

O autorze

hania