Relacja z Konferencji Technik Szerokopasmowych w Gdyni

Opublikowano: 11 września 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Już po raz ósmy w dniach 3-4 września w Hotelu Nadmorskim w Gdyni firma Vector zorganizowała spotkanie przedstawicieli branży kablowej. Tegoroczne hasło konferencji brzmiało „Kabel w okresie kryzysu… dostępnego pasma”.

8kts_2009_111

fot. Krzysztof Osiak

Konferencja Technik Szerokopasmowych to jedno z najważniejszych w Polsce wydarzeń, poświęconych dyskusjom na temat kierunków rozwoju rynku kablowego. W tym roku dyskutowano między innymi na temat:

  • tendencji rynkowych i kierunków rozwoju sieci operatora kablowego;
  • światłowodów i ich organizacji w sieciach FTTH;
  • konwersji sygnału telewizji cyfrowej do postaci analogowej;
  • perspektyw rozwoju terminali abonenckich.

O obecnym stanie i perspektywach rozwoju rynku telewizji kablowej w Polsce mówił zebranym Jerzy Straszewski, Prezes Zarządu Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej. Dokonał on między innymi opisu sytuacji makroekonomicznej (ilości odbiorników telewizyjnych w gospodarstwach domowych, ilości komputerów, dostępność internetu itd.) oraz przeglądu rynku operatorów kablowych. Jak podkreślał, przyszłością tego rynku są chociażby usługi VOD, czy rozwój usług HD TV.

Jedną z interesujących części Konferencji był panel dyskusyjny „Tendencje rynkowe i kierunki rozwoju sieci operatora kablowego”. Obok prowadzącego, Macieja Muzalewskiego z firmy Vector, wzięli w nim udział Dirk Jaeger z Technische Universität Braunschweig, Bart Brusse, Project Manager z ReDeSign, Rui Castro z Zon TV Cabo, Jerzy Straszewski z PIKE oraz Jerome Boschma z TNO.

Konferencja przebiegała w miłej, towarzyskiej atmosferze, chociaż poruszane tematy mają duże znaczenie – nie tylko dla branży kablowej. Redakcja e-biznes.pl objęła spotkanie patronatem medialnym.

Dawid ZarazińskiRelacja z Konferencji Technik Szerokopasmowych w Gdyni

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.