Reterio: meblowy mariaż technologii, biznesu i nauki

Przy udziale naukowców z PAN powstała aplikacja Reterio, która pomóc ma zaplanować umeblowanie dowolnej przestrzeni biurowej. Skorzystać mają z niej również producenci i dystrybutorzy mebli.

Jak zapewniają twórcy aplikacji, testy przeprowadzone u jednego z największych wytwórców mebli biurowych w kraju pokazały, że platforma ma potencjał do wygenerowania wzrostu udziału w rynku o ok. 1 proc. rocznie. To sporo – jak Reterio (od ang. recommend interiors) pomóc ma to osiągnąć?

Reterio

Reterio został stworzony przez naukowców związanych z Polską Akademią Nauk. Dostępna online pod adresem www.reterio.pl aplikacja w ciągu kilku sekund podpowiada użytkownikowi trzy różne aranżacje zadanego wnętrza. Należy tylko podać jego kluczowe parametry: kształt biura, powierzchnię w mkw oraz liczbę osób, które będą w nim pracować. Użytkownik wskazuje preferowany układ, dodaje lub odrzuca określone funkcje, wybiera konkretne modele sprzętów – od półek, przez szafki i biurka po krzesła. Baza mebli dostarczana jest przez firmy – producentów korzystających z systemu. W ten sposób przedsiębiorca uzyskuje konkretny projekt swojego biura wraz z wyceną.

System działa na zasadzie podpowiedzi rozwiązań. Im częściej jest wykorzystywany, tym lepszej jakości aranżacje jest w stanie zaprezentować. Reterio dąży do optymalnego układu biura. Z każdym kolejnym zadaniem jego propozycja, wybrana spośród milionów kombinacji, ma szansę być bardziej trafna i satysfakcjonująca dla użytkownika – powiedział dr Szymon Chojnacki, pomysłodawca systemu i autor algorytmu, będącego jego sercem. Założona przez dr Chojnackiego firma Sove wdraża właśnie Reterio do powszechnego, biznesowego użycia.

Platforma zostanie wdrożona do komercyjnego użytku w drugim kwartale 2013 r. Na początek wyłączność na używanie Reterio będą mogli uzyskać najwięksi producenci z poszczególnych segmentów rynku mebli biurowych, sklepowych i magazynowych, a w przyszłości również producenci mebli dla domu.

Planujemy przekazywać system producentom bezpłatnie, rozliczając się wyłącznie na zasadzie success fee za wzrost sprzedaży, jaki wygeneruje Reterio – dodał dr Szymon Chojnacki.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top