Gmail, czyli poczta Google, od dłuższego czasu pozostaje najpopularniejszą tego typu usługą na świecie. Już w 2018 roku przedstawiciele firmy poinformowali, że liczba kont przekroczyła 1,5 miliarda. Nie oznacza to oczywiście, że usługa ma aż tylu użytkowników – każdy przecież może korzystać z kilku kont e-mail. Gmail zawdzięcza swoją popularność m.in. temu, że jest wciąż rozwijany.
Dynamiczne maile
Choć Google z niektórymi zmianami w swojej poczcie zwleka zbyt długo, to w dalszym ciągu to właśnie Gmail jest jedną z najchętniej wybieranych usług. W ostatnim czasie firma wprowadziła m.in. możliwość planowania wysyłki poczty elektronicznej. Oznacza to, że możemy najpierw przygotować treść wiadomości, a następnie ustalić, kiedy ma ona zostać wysłana. Gmail pozwala wybrać nie tylko dzień wysyłki, ale również wskazać godzinę, kiedy to nastąpi. Co więcej, możemy zaplanować nawet, że dana wiadomość zostanie wysłana za kilka lat. Oczywiście nie jest to opcja innowacyjna – dostępna była już w innych usługach pocztowych.
Kolejną nowością, do której dostęp otrzymali użytkownicy Gmaila, są dynamiczne maile. Dzięki tej opcji użytkownicy mogą wysyłać swoim odbiorcom interaktywne wiadomości e-mail. Usługa ta zainteresuje przede wszystkim użytkowników, którzy wybrali Gmail dla firm, tzn. korzystają z tej poczty jako firmowej. Dynamiczne maile były dostępne w wersji poczty dla deweloperów już w ubiegłym roku. W 2019 miały być już dostępne dla użytkowników na całym świecie. Nową zmianą jest wsparcie AMP (Accelerated Mobile Pages), dzięki któremu wiadomości e-mail działają jak osobne aplikacje webowe. To sprawia, że wiadomości mogą być bardziej interaktywne. Google chciało, żeby ten projekt miał dobry start, stąd pojawiła się kwestia współpracy ze znanymi markami, które mają wysyłać do użytkowników dynamiczne e-maile. Mowa tutaj m.in. o Booking.com, Pinterest czy redBUS. W pierwszym etapie nowe opcje wiadomości były dostępne w wersji na desktop, a dalej Google miało pracować nad wersją pod urządzenia mobilne.
Dynamiczne maile zostały udostępnione wszystkim użytkownikom na początku lipca 2019 roku – wcześniej usługa była testowana. Google oficjalnie wprowadziło ją 2 lipca w celu usprawnienia korzystania ze swojej poczty. Dzięki uruchomieniu dynamicznych e-maili możliwe stało się wykonywanie wielu czynności bez opuszczania Gmaila. Mowa tutaj m.in. o wypełnianiu formularzy, odpowiadaniu na edycję w dokumentach Google czy rezerwowaniu wizyt w danym miejscu. Ważną zmianą jest również możliwość prowadzenia rozmowy – opcja ta przypomina czat. Wszystko w ramach poczty, co pozwala na szybsze wymienianie krótkich opinii. Nie będzie to jednak standardowa forma wiadomości. Użytkownik sam może zdecydować, czy chce korzystać z takich e-maili. Nie jest jeszcze znana oficjalna data, kiedy dostęp do nowej opcji uzyskają użytkownicy aplikacji na smartfony.
Jak włączyć dynamiczne maile?
Włączenie dynamicznych maili jest bardzo proste. Należy wybrać ikonę ustawienia, która znajduje się w prawnym górnym rogu widoku:
Z rozwijanego menu trzeba wybrać „Ustawienia”, a następnie zaznaczyć „Włącz e-maile dynamiczne”:
Założeniem jest możliwość łączenia dynamicznych e-maili z innymi usługami webowymi. Na pewno tę zmianę należy uznać za jedną z ciekawszych, jakie wprowadzono w ostatnim czasie w e-mailach. Pozostają one ważnym narzędziem pracy, stąd kroki zmierzające ku ich rozwojowi są jak najbardziej pozytywne. Być może nie jest to rozwiązanie, które przyda się wszystkim użytkownikom, ale na pewno wielu, szczególnie prowadzących biznes z wykorzystaniem pakietu Google Suite, będzie z tego korzystać.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.