Marketing video cieszy się wielką popularnością i potrafi przynosić świetne efekty. Warto jednak dopasować go do swoich potrzeb i oczekiwań odbiorców. Obok rozwiązań klasycznych coraz więcej osób decyduje się na wprowadzenie live streamingów. Jaką formę mogą przybierać i do czego je wykorzystać? Jakie są największe zalety takiego formatu? O tym wszystkim przeczytacie poniżej.
Czym jest live streaming – przestrzenie do wykorzystania go
Mianem live streamingu określa się jedną z najpopularniejszych obecnie form video marketingu. Jest to nic innego jak content video realizowany i prezentowany na żywo. Wykorzystuje się go do transmisji programów radiowych czy telewizyjnych. Świetnie sprawdza się także w przypadku działań marketingowych w biznesie online.
Taka forma, wspierana przez nowoczesne technologie, pozwala na udostępnienie sygnału odbiorcom (na stronach internetowych, vlogach, w social mediach), którzy mają szansę nie tylko zapoznać się z przekazywanymi przez nadawcę informacjami, ale też aktywnie uczestniczyć w całym przedsięwzięciu, np. poprzez komentowanie i reagowanie na prezentację oraz dzielenie się swoimi doświadczeniami z innymi.
Do czego służy live streaming w marketingu?
Materiały video odgrywają coraz istotniejszą rolę we współczesnym marketingu wielu firm, które stawiają na profesjonalną współpracę z takimi podmiotami, jak choćby: CreativeStudio.com.pl.
Do jakich celów można wykorzystać live streaming? Przydaje się w wielu przestrzeniach. Podstawowym zastosowaniem jest prezentacja oferowanych produktów w czasie rzeczywistym. To szansa na pokazanie towarów w naturalny sposób, z różnych ujęć, a także bieżące odpowiadanie na oczekiwania widzów – odpowiadanie na pytania o konkretny produkt, jego właściwości i funkcje. Dzięki temu można lepiej pokazać konkretny przedmiot, a widz ma poczucie, że nie jest oszukiwany sztucznie wykadrowanymi zdjęciami poddanymi inwazyjnemu retuszowi.
Innym obszarem do zagospodarowania przez live streamingi są tutoriale na żywo, z których chętnie korzysta się zwłaszcza w branży modowej lub beauty. Pozwala to stworzyć webinary szkoleniowe, pokazujące na przykład jak łączyć rozmaite elementy stroju z różnymi dodatkami, jak zadbać o całościową stylizację, makijaż, fryzurę etc. To sposób na przedstawienie praktycznego wykorzystania oferowanych produktów.
Innym ciekawym pomysłem na użycie live streamingu w marketingu biznesowym jest wprowadzenie eventów transmitowanych na żywo. Może to dotyczyć wydarzeń tylko wirtualnych lub takich, które oferuje się w formie hybrydowej – z dostępem stacjonarnym i online. Rozwiązanie sprawdziło się w trudnych miesiącach pandemii i pozostało z nami na stałe.
Największe zalety live streamingu dla nowoczesnego biznesu
Dlaczego warto zdecydować się na korzystanie z możliwości live streamingu? Przede wszystkim to sposób na przystępne i proste w odbiorze przekazywanie informacji o ofercie i działaniach firmy. Materiały video są dobrze przyjmowane i zapamiętywane, a możliwość interakcji na żywo pozwala lepiej poznać produkt przed ewentualnym zakupem, co przekonuje wielu potencjalnych klientów, dla których zobaczenie kilku zdjęć w sklepie to stanowczo za mało. Live streaming buduje większe zaufanie do marki, poprawia jej świadomość wśród odbiorców na rynku. Dzięki niemu zwiększa się zaangażowanie i pozyskuje naturalnych ambasadorów marki, którzy chętnie zapraszają swoich znajomych do wzięcia udziału w wydarzeniu na żywo. Live streaming może także pomóc w kreowaniu pozycji eksperta w danej branży – jeśli tylko format video łączy się z dostarczaniem fachowej wiedzy.
Skuteczny marketing online dla współczesnej firmy – podsumowanie
Treści video cieszą się wielką popularnością w marketingu. Trudno się dziwić. Pomagają osiągać rozmaite cele, w tym pozyskiwać nowych klientów dla firmy. Trzeba tylko dopasować je do konkretnych potrzeb. Jednym z rozwiązań do rozważenia jest zdecydowanie live streaming.
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.