Nie jest tajemnicą, że zakupy przez Internet cieszą się coraz większą popularnością. Intensywny wzrost zainteresowania takim sposobem nabywania nowych rzeczy odnotowuje się również w Polsce. Według badań przeprowadzonych przez Gemius Polska, nasi rodacy coraz chętniej korzystają ze sklepów internetowych, a wśród najczęściej wybieranych kategorii produktów znajdują się kosmetyki i perfumy. Skąd bierze się tak duże zainteresowanie kupowaniem online?

Dawniej wydawało się, że problemem w upowszechnieniu zakupów przez Internet okaże się niemożność przymierzenia danej rzeczy, zobaczenia jej „na żywo”, dotknięcia czy przetestowania. Jednak dzięki wprowadzanym przez sklepy online udogodnieniom, takim jak darmowy zwrot lub dostawa, a także oferowaniu bezpłatnych próbek, szczegółowym opisom produktów, czy nawet możliwości oceniania i komentowania kosmetyków, tego rodzaju sklepy są postrzegane przez większość z nas jako całkowicie bezpieczne i godne zaufania.
Klienci cenią sobie również możliwość zakupu przedmiotów w bardziej atrakcyjnych cenach. Tego rodzaju korzyść znajduje swoje odniesienie także w branży kosmetycznej. Firmy oferujące kosmetyki online niejednokrotnie zapewniają swoim klientom korzystne rabaty i programy lojalnościowe oraz tańsze odpowiedniki produktów drogich marek. Jednak jedną z najbardziej zachęcających cech zakupów online, jest bez wątpienia możliwość kupowania o dowolnej porze i z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy nam komputer, telefon lub tablet i dostęp do sieci. Większość sklepów online zapewnia wyjątkowo wygodną formę nabywania produktów dzięki intuicyjnej budowie witryny i sprawnemu kontaktowi z klientem.
Dlaczego Polacy tak chętnie kupują perfumy i kosmetyki online?
Głównymi przyczynami są: szeroki asortyment, oszczędność czasu oraz korzystne ceny. Sklepy oferujące produkty wysokiej jakości są pozytywnie oceniane przez użytkowników w poszczególnych witrynach (np. porównywarkach cen), co przekłada się na wzrost zaufania potencjalnych klientów. Ogromną rolę w rozwoju popularności sklepów online mają także wejścia z wyszukiwarki, kampanie e-mailowe oraz umiejętne prowadzenie kanałów social media. Co więcej, dobre strony oferujące kosmetyki są zazwyczaj wykonane w przejrzysty, profesjonalny sposób i dostarczają zainteresowanym wszelkich niezbędnych informacji na temat oferowanych produktów. Nic dziwnego, że według badań Gemius już połowa polskich internautów decyduje się na zakup kosmetyków właśnie za pomocą sieci.
Do zakupów w sieci zachęcają również blogerki oraz gwiazdy Instagrama i Snapchata. Przykładem jest DEYNN. To księżniczka polskich mediów społecznościowych, która stała się ambasadorką marki Nennes – internetowego sklepu z perfumami oraz kosmetykami. Ma ona ogromny wpływ na decyzje zakupowe młodych polek, które chętnie wzorują się na swojej idolce.
Co ciekawsze, perfumy cieszą się taką samą popularnością jak inne produkty kosmetyczne. Mogłoby się wydawać, że zakup czegoś, co wymaga od nas powąchania, może stanowić przeszkodę dla wygodnej formy zakupów online. Okazuje się jednak, że większość klientów wybiera swoje ulubione, znane już zapachy, lub po prostu zapoznaje się z nimi w sklepie stacjonarnym. Po sprawdzeniu i wybraniu odpowiednich perfum, szukają ich tańszego odpowiednika lub innej, atrakcyjnej cenowo oferty w sklepach internetowych.
Wpisy promowane
- Jak programy lojalnościowe zwiększają sprzedaż oraz budują lojalność Twoich klientów? Zobacz, co mówi o tym najnowszy raport Motivation Direct!Wzrost sprzedaży to jeden z głównych powodów, dla których przedsiębiorstwa decydują się na wprowadzenie programów lojalnościowych. Badania przeprowadzone przez Motivation ...
- Elastyczność, skalowalność i bezpieczeństwo – co firmy zyskują dzięki pracy w chmurze?Firmy potrzebują dziś elastycznego środowiska IT, które nadąży za zmianamiSzybko zmieniający się rynek, presja kosztowa i rosnące wymagania klientów sprawiają, ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!