Jak rozliczyć kampanie Facebook?

Opublikowano: 6 listopada 2017. Kategoria: Wpisy Promowane.

Facebook jest obecnie najbardziej popularnym portalem społecznościowym w całym Internecie.  Również w Polsce cieszy się ogromnym powodzeniem i to nie tylko wśród młodzieży. Obecnie wielu przedsiębiorców korzysta z możliwości szybkiego dotarcia do dużej rzeszy osób i reklamuje się tam. Wielu z nich zastanawia  się w jaki sposób prawidłowo rozlicza się faktury VAT wynikające z zakupu reklam na portalu społecznościowym Facebook? Sposób w jaki należy rozliczać faktury VAT za usługi reklamowe na zagranicznych portalach internetowych takich jak Facebook zależy od podmiotu, przez który zostanie ona wystawiona.

Usługi reklamowe Facebook – faktura wystawiona przez polski oddział spółki

W maju 2012 roku spółka Facebook powołała odział mieszczący się w Polsce. W związku z tym istnieje spora szansa na otrzymanie faktury wystawionej przez podmiot o nazwie Facebook Poland sp. z o.o. Będzie ona wystawiona w języku polskim, w polskiej walucie i opodatkowana stawką 23% polskiego podatku od towarów i usług. W takiej sytuacji z rozliczeniem nie powinno być żadnych problemów ponieważ zakup usług reklamowych uznany zostanie za standardową transakcję krajową, która nie wymaga żadnych dodatkowych czynności do wykonania.

Usługi reklamowe Facebook, a wewnątrzwspólnotowe nabycie usług

Jak rozliczyć kampanie Facebook? 1Wciąż zdarzają się jednak przypadki, w których faktura wystawiana jest za pośrednictwem głównej spółki europejskiej Facebooka, czyli Facebook Ireland Limited. Zakup takiej usługi reklamowej jest podany w polskich złotówkach lub euro, a na fakturze nie znajdziemy wyliczenia stawki VAT.

W związku z tym należy zacząć od tego, że w takiej sytuacji mamy do czynienia z transakcją wewnątrzwspólnotową. Żeby została ona prawidłowo rozliczona polski nabywca winien zarejestrować się wcześniej jako podatnik VAT-UE. Aby to zrobić należy złożyć w odpowiednim Urzędzie Skarbowym formularz VAT-R, gdzie najważniejsza jego część to C.3.

W takim przypadku zakup usług reklamowych na Facebooku zakwalifikujemy jako import usług, który regulowany jest w artykule 28b ustęp 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Mówi on, że miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz podatnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę działalności gospodarczej. W związku z tym obowiązek rozliczenia VAT-u związanego z importem usługi spoczywa na nabywcy usługi.

Jak rozliczać zakup usług reklamowych na Facebooku

Transakcje wewnątrzwspólnotowe powinno się opodatkowywać polską stawką podatku od towarów i usług, która właściwa jest dla dostaw tego typu usług w Polsce. Obecnie w przypadku usług reklamowych należy skorzystać ze stawki standardowej 23%.

Kwota podatku VAT jaki jest należny w momencie wystąpienia wewnątrzwspólnotowego nabycia usług stanowi jednocześnie VAT naliczony. Prawo do doliczania podatku naliczonego powstanie w momencie rozliczenia za okres, w którym powstaje obowiązek podatkowy w podatku należnym z tytułu usług nabytych wewnątrzwspólnotowo.

Rozliczenie dla nievatowców

Podmiot, który nie jest płatnikiem VAT w momencie otrzymania faktury dotyczącej zakupu usług reklamowych od Facebook Ireland zobowiązany jest do zarejestrowania się do celów VAT-UE. W związku z tym musi wypełnić formularz VAT-R, a zwłaszcza część C.3.

Przeczytaj też:

O autorze

Jak rozliczyć kampanie Facebook? 2Autorem artykułu jest Fakturowo.pl – portal umożliwiający darmowe wystawianie i zarządzanie dokumentami księgowymi online. Portal umożliwia wystawianie 40 rodzajów dokumentów księgowych w 13 wersjach językowych i w 36 walutach. Korzystanie z portalu Fakturowo.pl jest całkowicie bezpieczne i bardzo proste, wejdź na naszą stronę i przekonaj się sam.

 

Wpisy PromowaneJak rozliczyć kampanie Facebook?

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.