Rusza badanie streamingu audio i wideo w sieci

Opublikowano: 17 stycznia 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Polskie Badania Internetu i firma badawcza Gemius podpisały umowę, dzięki której ustanowić mają standard pomiaru oglądalności materiałów audio i wideo w internecie.

pbiJuż niebawem domy mediowe, wydawcy i reklamodawcy otrzymają dostęp do wiedzy o oglądaniu wideo i słuchaniu audio w internecie. PBI i Gemius rozpoczęły konsultacje branżowe dotyczące kategorii tematycznych, którymi zostaną objęte materiały audio i wideo. Po uzgodnieniu kategoryzacji wszystkie zainteresowane podmioty zostaną poinformowane o warunkach włączenia swoich treści do badania.

Ustalenie kategoryzacji zgodnie z oczekiwaniami rynku ma dla nas kluczowe znaczenie. Warto wiedzieć, że od 15 lutego wchodzi w życie obowiązek raportowania emitowanych materiałów filmowych do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Chcemy także tę kwestię skonsultować z rynkiem – powiedział Andrzej Garapich, prezes Polskich Badań Internetu.

Prezentację pierwszych danych, zebranych w ramach miesięcznych wyników z badania Megapanel realizowanego wspólnie przez PBI i Gemius, zaplanowaliśmy na połowę roku. Do badania będzie mógł dołączyć każdy wydawca posiadający player wideo lub audio – dodała Joanna Parczyńska, country manager w Gemius Polska.

Szczegóły dotyczące badania zostaną podane do wiadomości po uzgodnieniu kategoryzacji.

Dawid ZarazińskiRusza badanie streamingu audio i wideo w sieci

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.